مصرف کننده درگیر اختلاف بین زنجیره تولید خودرو نشود

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار ورود نهادهای نظارتی به اختلافات بین زنجیره تولید خودرو شد و تاکید کرد که این اختلافات نباید برای مصرف کننده نهایی مشکلی ایجاد کند.

به گزارش پرشین خودرو، حمیده زرآبادی با اشاره به انتشار اخباری درباره حذف آپشن برخی از خوردوها به دلیل اختلاف خودروسازان با قطعه سازان گفت: هزینه مشکلات بین زنجیره تولید خودرو اعم از قطعه ساز، بانک و وزارتخانه با تولید کننده را نباید مصرف کننده نهایی پرداخت کند و هر قدر هم این اختلافات وجود داشته باشد باید بین خودشان مدیریت شود تا مصرف کننده متحمل هزینه نشود.

 

خودرو


وی یادآور شد: ما شاهد افزایش قیمت در حوزه خودرو بوده‌ایم و باید دید اگر آپشن‌هایی روی برخی خودروها بوده که حذف می‌شود چقدر روی قیمت خوردو تاثیر می‌گذارد و چه نهادی این قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد. مثلا اگر کروز کنترل حذف شود شاید کسی به دلیل همین آپشن این خودرو را خریداری کرده و دیگر این خودرو با خودروهای معمولی تفاوتی ندارد. چطور این تفاوت قیمت محاسبه می‌شود و نظارت صورت می‌گیرد؟


زرآبادی با بیان این که فرآیند حذف برخی آپشن‌ها و تعیین قیمت خودرو شفاف نیست یادآور شد: این فرآیند اشتباهی است که به دلیل اختلاف قطعه ساز با خودروساز، مصرف کننده خودرویش را بدون یکی از آپشن‌ها دریافت کند. در واقع این کار گروکشی از مصرف کننده است؛ در حالی که مصرف کننده نباید وارد این مجادلات شود. اگر هم این اتفاق می‌افتد باید بحث قیمت گذاری آن به صورت تخصصی انجام شود و البته فرآیند آن هم شفاف باشد تا مشخص شود حذف فلان قطعه چه تاثیری روی قیمت می‌گذارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند و نگذارند اختلافات بین زنجیره تولید خودرو مشکلی را برای مصرف کننده ایجاد کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 117652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha