هوشمند سازی تاکسی ها در هاله ای از ابهام

پرشین خودرو: پروژه هوشمندسازی تاکسی های فرودگاه امام که از سال پیش آغاز شده بود، با هوشمند سازی 75 دستگاه از این خودروها، گویا به پایان راه رسیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در مهر ماه سال 1397، شرکت ایرانسل پروژه ای را برای هوشمند سازی تاکسی های فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز کرد. این پروژه قرار بود که ابتدا با 75 دستگاه از تاکسی های فرودگاه آغاز شود و در فاز دوم پروژه با 400 دستگاه دیگر ادامه پیدا کند.

در پیگیری های خبرنگار پرشین خودرو از ایرانسل مشخص شد که فاز نخست این طرح با 75 دستگاه به سیستم های هوشمندسازی مجهز شده است اما فاز دوم پروژه از سال پیش تا امروز متوقف شده است که وجود برخی مشکلات دلیل توقف فاز دوم پروژه اعلام شده است.

با وجود اینکه تا کنون 20 هزار دستگاه خودروی سازمان ها و نهادهای مختلف هوشمندسازی شده است اما فاز دوم پروژه هوشمندسازی تاکسی های فرودگاه امام خمینی همچنان بدون سرانجام باقی مانده است.

 

تاکسی



در پرس و جوها پیرامون سرانجام این پروژه، امکان گسترش طرح هوشمندسازی ناوگان به تاکسی های شهری را نیز پیگیر شدیم که اعلام شد: هر نهاد و سازمانی که درخواستی در این خصوص داشته باشد می تواند به انجام این کار اقدام کند.

این سوال را از سازمان تاکسیرانی پرسیدیم که آیا برنامه ای برای هوشمندسازی تاکسی های شهری در این سازمان وجود دارد یا نه؟ که مشخص شد در سازمان تاکسیرانی برای چنین طرحی هیچ برنامه ای در دست اقدام موجود نیست.

یادآور می شود، درسامانه هوشمند، هر خودرو به یک سخت‌افزار ردیابی مجهز می‌شود و با به‌کارگیری این سخت افزار، علاوه بر دریافت لحظه‌ای اطلاعات مکانی خودرو از ماهواره‌ها GPS، سایر اطلاعات قابل دریافت از ناوگان حمل‌و‌نقل از جمله میزان سوخت مصرفی، مسافت طی شده، وزن بار خودرو، دمای محفظه حمل بار، دما و دور موتور، ساعت کارکرد موتور و سرعت لحظه‌ای به کمک حسگرهای جانبی و یا به شکل مستقیم از رایانه مرکزی خودروها دریافت و گردآوری شده و با استفاده از شبکه GSM به نرم‌افزار مرکزی مدیریت و نظارت بر عملکرد ناوگان سازمان مربوطه ارسال می‌شود.

همچنین در بخش مدیریت ماموریت، سازمان قادر به تخصیص ماموریت به ناوگان خود است. راننده هر خودرو با دریافت ماموریت از سوی سازمان بر روی نرم افزار خودرو، آن را انتخاب کرده و ضمن دریافت بهینه‌ترین مسیر از نرم‌افزار مرکزی، تخمین زمان و مسافت پیشرو، به سمت محل ماموریت حرکت می‌کند.

کد خبر 117654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha