اتحاد میان پژو سیتروئن و فیات کرایسلر رسما شکل گرفت

پرشین خودرو: گزارش های جدید حاکی از آن است که دو کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر و پژوسیتروئن موفق به ایجاد یک توافق جامع در راستای ادغام با یکدیگر شده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چند روز قبل کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر علاقه خود را برای همکاری و ایجاد یک اتحاد با کمپانی خودروسازی پژوسیتروئن اعلام کرد و این خودروساز فرانسوی هم برای آغاز مذاکرات چراغ سبز خود را نشان داد و مذاکرات خود را با یکدیگر آغاز کردند.

حال بعد از یک روز مذاکره جدی اعلام شد که اتحاد میان پژوسیتروئن و همچنین فیات کرایسلر شکل گرفته و این دو خودروساز بزرگ جهانی رسما با یکدیگر ادغام خواهند شد.

همانطور که پیش بینی می شد، فیات کرایسلر و گروه PSA توافق خود را در مورد ترکیب مشاغل مربوطه اعلام کرده و بدین ترتیب چهارم اتحاد بزرگ جهان را از نظر میزان فروش در صنعت خودروسازی ایجاد کرده اند. در بیانیه مشترک این دو خودروساز بزرگ جهانی به ادغام 50/50 اشاره شده است و هیئت مدیره هر دو کمپانی خودروسازی برای نهایی کردن توافق خود در هفته های آتی جلساتی با یکدیگر خواهند داشت.

 

اتحاد پژو سیتروئن و فیات کرایسلر


انتظار می رود که اتحاد جدید FCA-PSA به طور سالیانه حدود 4.13 میلیارد دلار به درآمد خود بیافزایند و همچین ارزش سهام مشترک آنان از مرز 50 میلیارد دلار عبور کند. این دو شرکت تخمین می زنند که 80 درصد از همکاری مشترک آنان در بازارهای جهانی بعد از گذشت 4 سال حاصل شود. در این بین سهامداران هر شرکت حدود 50 درصد از مالکیت را در اختیار خواهند داشت.

هیئت مدیره اتحاد جدید فیات کرایسلر و پژوسیتروئن متشکل از 11 عضو خواهد بود که 5 نفر از آنان توسط فیات کرایسلر معرفی می شوند و همچنین جان الکان به عنوان رئیس این اتحاد انتخاب شده و رهبری گروه را برعهده خواهد گرفت. پنج عضو دیگر هیئت مدیره از جمله مدیر ارشد و همچنین معاون مدیرعامل نیز توسط پژوسیتروئن معرفی خواهد شد و کارلوس تاورس سمت مدیر اجرایی را به مدت 5 سال در مرحله اول برعهده خواهد گرفت.

کد خبر 117695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha