نپتون HDC-6؛ سنگین وزن هیدروژنی هیوندای رونمایی شد + تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هیوندای از پروژه سنگین وزن هیدروژنی خود رونمایی کرد، این کامیون باعث می شود تا شما کامیون تمام الکتریکی تسلا را دیگر فراموش کنید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با انتشار چندین تصویر پیش نمایش در هفته های گذشته، کمپانی خودروسازی هیوندای خبر از آمدن یک خودروی سنگین وزن هیدروژنی را به مخاطبانش داده بود و حالا با شروع بکار نمایشگاه خودروهای تجاری آمریکای شمالی در آتلانتا، هیوندای جدیدترین ساخته خود را در قالب یک کامیون سنگین وزن مفهومی رونمایی کرد و قرار است که با آمدن این کامیون دیگر به فکر خرید کامیون الکتریکی تسلا نباشید.

 

کامیون هیوندای



مفهوم نپتون HDC-6 یک کامیون نیمه سنگین کلاس 8 خواهد بود که در بخش فنی خود از یک سیستم محرک هیدروژنی سود می برد و طراحی شده تا فرصت های موجود در بازار سنگین وزن های ایالات متحده آمریکا را جمع آوری کند. این کامیون علاوه بر پیشرانه اقتصادی و سازگار با محیط زیست، دارای طراحی منحصربه فردی تحت عنوان Art Deco خواهد بود که الهام بخش قطارهای خطوط راه آهن دهه 1930 میلادی است که حالا در یک طراحی مدرن و آینده نگر تلفیق شده است.

 

کامیون هیوندای



هیوندای مشخصات فنی و عملکردی این کامیون آینده نگر را ذکر نکرده است، اما در آینده اطلاعات دقیق تری از این کامیون منتشر خواهد شد و در حال حاضر می دانیم که این کامیون برنامه ریزی شده تا به همراه یک سیستم محرک هیدروژنی راهی بازار شود که با داشتن این سیستم محرک در مقایسه با سیستم های محرک تمام الکتریکی، می توان به محدوده حرکت بالاتر، ظرفیت حمل بار بیشتر، صرفه جویی در وقت و هزینه برای سوخت گیری و همچنین رانندگی با یک کامیون دوست دار محیط زیست و بدون آلایندگی اشاره داشت که در طولانی مدت هزینه های بسیار کمتری برای صاحبانش خواهد داشت.

 

کامیون هیوندای



علاوه بر این، هیوندای در کنار کامیون هیدروژنی نپتون از تریلر مخصوص Nitro ThermoTech هم رونمایی کرده است که با همکاری شرکت Air Liquide توسعه یافته و در واقع یک تریلر یخچالی است که از سیستم تبرید نیتروژنی استفاده می کند و نسبت به سیستم های خنک کاری فعلی بسیار سریع تر و ساکت تر خواهد بود.

کد خبر 117703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha