کد خبر 117711
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
چه خبر از شاسی بلند چینی زامیاد!؟

پرشین خودرو: با گذشت بیش از یکسال از وعده آغاز پیش فروش شاسی بلند زامیاد، نگاهی اجمالی به چند و چون ورود این خودرو و خلف وعده مدیران این شرکت برای عرضه آن به بازار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مرداد 1397؛ رسانه ها و به تبع آن فضای مجازی کشور تصاویر خودروی شاسی بلند استتار شده ای را منتشر می کنند که در حال انجام تست های فنی در پایتخت است.

اندکی بعد و پس از حدس و گمان های بی شمار رسانه ای، در نهایت مشخص می شود خودروی مورد نظر محصولی از کشور چین و اولین خودروی زامیاد برای ورود به عرصه سازندگان خودروهای سواری است.

 

فودای زامیاد



این شاسی بلند که محصول کمپانی Guangdong Foday Automobile است به صورت اختصاری، «فودای» نامیده می شود و بنا بر اعلام محمد زارع پور اشکذری مدیرعامل وقت زامیاد، قرار بود در پاییز 1397 پیش فروش و تا انتهای سال 97 نیز به خریداران تحویل داده شود.

هر چند در زمان اعلام این خبر نیز به واسطه وضعیت ناشی از تحریم های صنعت خودرو در موفقیت تولید و عرضه این خودرو شک و تردیدهایی وجود داشت اما به دلیل جایگاه و سابقه زامیاد در خودروسازی کشور انتظار می رفت که راهکارهایی برای رفع موانع تولید محصول جدید در چنین شرایطی اندیشیده شده است.

این روزها و با گذشت اندکی بیش از یکسال از وعده پیش فروش شاسی بلند چینی فودای در زامیاد، اما چیزی که از شواهد امر به نظر می رسد این است که تولید شاسی بلند زامیاد به طور کلی به فراموشی سپرده شده است.

 

فودای زامیاد



حال که گویا دیگر برنامه ای برای تولید این محصول در زامیاد وجود ندارد، پاسخگویی به برخی شبهات می تواند به روشن شدن وضعیت این خودرو در کشور منجر شود.

خبر آغاز تولید و انتشار تصاویر استتار شده این خودرو، دقیقا در زمان اوج اعمال تحریم های صنعت خودرو اتفاق افتاد که نشان می داد مدیران این شرکت با شناخت و آگاهی کامل از شرایط موجود اقدام به برنامه ریزی تولید یک محصول جدید برای بازار ایران کرده اند.

سوال بزرگی که ایجاد می شود، این است که پس چرا این شناخت از شرایط موجود در آن زمان، منجر به موفقیت در تولید این خودرو نشده است؟ چرا که به طور قطع و با انجام هزینه های بسیار زیادی که برای رسیدن به مرحله تست فنی شاسی بلند فودای در خیابان انجام شده است، نمی توان نقش تحریم های صنعت خودرو را در عدم تولید این محصول تاثیرگذار دانست، چون مدیران زامیاد از ابتدا می دانستند که تحریم های صنعت خودرو اعمال می شود و اصولا اعلام خبر تولید شاسی بلند فودای در زامیاد برای به شکست کشاندن تحریم ها، بود.

با توجه به تغییرات مدیریتی در شرکت سایپا و زامیاد و گذشت بیش از یکسال از علنی شدن پروژه تولید فودای در زامیاد، جای دارد تا مدیران جدید این شرکت تکلیف این پروژه را مشخص و هزینه هایی که برای این پروژه در اوج تحریم های یکجانبه بر صنعت خودرو شده است را اعلام کنند.

کد خبر 117711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha