کد خبر 117713
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
راه اندازی قطارهای 4 و 5 ستاره در مسیر اهواز

پرشین خودرو: معاون مسافری راه‌آهن گفت: در مسیر ریلی جنوب، قطارهای 4 ستاره و در مسیر اهواز، قطار 5 ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، میرحسن موسوی گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای دو و سه ستاره را به قطارهای چهار ستاره تبدیل کردیم.



* حرکت قطارهای چهار و پنج ستاره در مسیر اهواز

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مسیر‌های رفت و برگشت تهران-خرمشهر، خرمشهر-مشهد و اهواز-مشهد، سیر این قطارهای چهار ستاره وجود دارد.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: وضعیت قطارها در مسیر اهواز از منظر رتبه و درجه ارتقاء یافته است حتی ما در مسیر اهواز، قطار پنج ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی کرده‌ایم.

 

قطار



* خارج‌سازی قطارهای بدون تهویه اهواز

موسوی اظهار کرد: همچنین در ‌مسیر اهواز قطار بدون تهویه تردد داشت که کلاً این قطارها را از این خط خارج کرده‌ایم.



* چک و بررسی قطارها در‌ مبدأ و مقصد توسط ناظران راه‌آهن

وی بیان داشت: برای همه مسائل جزئی قطارها در بخش راهبری، کترنیگ، تجهیزات و ایمنی، دستورالعمل‌هایی داریم که با حضور خود شرکت‌های ریلی خصوصی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: همین دستورالعمل‌ها چارچوب نظارت راه‌آهن را ‌شکل می‌دهد، بر اساس همین دستورالعمل‌ها، همکاران راه‌آهن در مبدأ، مقصد و بین ‌راه سوار قطار می‌شوند و قطارها را چک و بررسی می‌کنند.



* برگرداندن پول مسافر و خسارت در صورت کسر خدمات از سوی شرکت‌های ریلی

موسوی اضافه کرد: محل‌هایی که مسافر درباره واگن و کیفیت خدمات دریافتی اعتراضی داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه تلفنی 5149 به ما گزارش دهد.

وی بیان کرد: ما از جهت کسر خدمات هم دستورالعمل داریم که مشخص می‌کند چه چیزهایی کسر خدمات است‌ و اگر این کسر خدمات احراز شود، تلفن‌گرام می‌دهیم، بابت کسر خدمات شرکت را جریمه می‌کنیم و پول آن را به مسافر برمی‌گردانیم.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: مثلاً اگر در واگنی تهویه کار نکند یا دیزل خراب باشد، بلافاصله تلفن‌گرام می‌دهیم، به مسافران اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مسافر تا یک ماه مهلت دارد بابت خدماتی که باید دریافت می‌کرد اما دریافت نکرده‌ است، ‌خسارت دریافت کند.

منبع: فارس

کد خبر 117713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha