سند پیشگیری از وقوع جرائم بازار سرمایه تصویب شد

پرشین خودرو: با تصویب سند پیشگیری از تخلفات در بازار سرمایه، ارتقای سلامت بازار سرمایه اولویت جدی سازمان بورس قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، با تصویب «سند پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در حوزه بازار سرمایه» در شورای عالی بورس، تمرکز و اولویت جدی سازمان بورس و اوراق بهادار، پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه قرار گرفت.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به تصویب و تأیید "سند پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در حوزه بازار سرمایه" در جلسه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: با تصویب این سند در شورای عالی بورس، تمرکز و اولویت جدی سازمان بورس و اوراق بهادار بر پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه خواهد بود و سلامت و شفافیت بازار سرمایه ارتقاء می‌یابد.

 

بازار سرمایه

 

جعفر جمالی افزود: این سند برای اجرا در یک دوره سه ساله ابلاغ شده است و سازمان با تصویب آن بر پیشگیری از ناهنجاری‌های بازار سرمایه تمرکز خواهد کرد.


جمالی با بیان اینکه تدوین و اجرای این سند به ابتکار اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه در دستور کار قرار داشت، گفت: "سند پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در حوزه بازار سرمایه" با محوریت اداره مذکور پس از بررسی‌های کارشناسی و اخذ نظر صاحبنظران و فعالان بازار سرمایه و ارکان نظارتی کشور نهایی و پس از طی مراحل قانونی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مطرح و تصویب شد.


جمالی ادامه داد: "سند پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در حوزه بازار سرمایه" به مثابه میثاق نامه جمعی در پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات است و همانگونه که در متن سند اشاره شده، با مشارکت تمامی واحد‌های نظارتی و اجرائی سازمان، ارکان بازار سرمایه و کلیه تشکل‌های خود انتظام، اجرا خواهد شد. بر اساس سند مذکور، ارتقای سلامت و شفافیت بازار سرمایه با همکاری و تعامل همۀ ارکان و فعالان پیگیری و محقق می‌شود.


معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: سند مذکور که با دو هدف کلی ارتقاء سلامت و بهداشت محیط کسب و کار بازار سرمایه کشور و از بین بردن زمینه‌های بروز تخلفات و جرائم در حوزه بازار سرمایه و همچنین حفظ نظم بازار سرمایه از طریق به کارگیری راهکار‌های پیشگیری کیفری و غیر کیفری با اولویت پیشگیری غیر کیفری از جمله پیشگیری‌های وضعی و اجتماعی، تدوین شده است دارای ۲۰ فرآیند و راهکار است که طیف وسیعی از اقدامات راهبردی پیشگیرانه را شامل خواهد شد.


وی ادامه داد: کاهش انگیزه ارتکاب تخلفات و جرائم، کاهش زمینه ها، ابزار‌ها و فرصت‌های ارتکاب تخلفات و جرائم، افزایش امنیت و مطلوبیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بازار‌ها و زمینه‌های مرتبط و جلب اعتماد عمومی به بازار سرمایه، شفاف‌سازی و ارتقاء شرایط سرمایه‌گذاری از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی و گسترش سواد مالی و دانش عمومی و حقوقی فعالان بازار، ارتقاء سلامت و بهداشت محیط کسب و کار بازار سرمایه؛ از جمله نتایج و کاربرد‌های مورد انتظار از سند خواهد بود.


معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار در انتها از عزم جدی این سازمان در پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه با مشارکت تمام واحد‌های نظارتی و اجرائی سازمان، ارکان این بازار و کلیه تشکل‌های خود انتظام خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 117719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha