اجرای طرح ویژه پلیس برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران

پرشین خودرو: رییس پلیس پایتخت از اجرای طرح ویژه پلیس برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حسین رحیمی درباره طرح پلیس برای ساماندهی موتورسیکلت سواران گفت: تخلفات مربوط به موتورسیکلت سواران از جمله مواردی است که هم جان و سلامت خود این افراد را به خطر می اندازد و هم ممکن است خدایی ناکرده برای دیگر شهروندان نیز مشکلاتی را ایجاد کند که در همین راستا نیز از مدت ها قبل جلساتی را برگزار و تلاش کردیم تا بهترین شیوه و راهکار برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا به هشت تخلف و مورد خلاف مقررات در رفتار ترافیکی موتورسیکلت سواران رسیدیم، ادامه داد: در صورتی که هریک از موتورسیکلت سواران مرتکب هر یک یا چند مورد از این تخلفات شده و از سوی مأموران رویت شوند، نسبت به اعمال قانون این وسایل که از جریمه نقدی تا توقیف موتورسیکات را شامل می شود، اقدام خواهد شد.

سردار رحیمی درباره این هشت تخلف نیز گفت: حرکت درخلاف جهت خیابان، حرکت درخط ویژه و مسیرهای ممنوعه، حرکت درپیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن و مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز نظیر تک‌چرخ زدن و حرکات نمایشی و ... از جمله این موارد است.

 

موتورسیکلت



وی در مورد زمان اجرای این طرح نیز اظهارکرد: این طرح از سه شنبه اجرایی خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که متأسفانه انجام برخی از تخلفات و قانون گریزی از سوی برخی از موتور سیکلت سوارها افزایش یافته است اظهار کرد: مردم و دیگر شهروندان در این زمینه دغدغه‌های دارند که به جا و به حق بوده و خواستار برخورد با این تخلفات هستند. در همین راستا نیز برخورد پلیس با این تخلفات بدون اغماض خواهد بود.

رحیمی در مورد موتورسیلکت سوارانی که ممکن است اقدام به پوشاندن پلاک خود با کش، زنجیر، خورچین و ... کنند نیز گفت: حمله بار غیر متعارف، پوشاندن پلاک با این موارد، نداشتن کلاه ایمنی و نظایر آن نیز جرم است که مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت اما به خاطر آن موتور به پارکینگ منتقل نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که بخشی از سختگیری‌های اعمال شده برای حفظ جان خود مورتور سیکلت سواران است اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که حدود یک سوم از جان باختگان حوادث ترافیکی در حوادثی جان خود را از دست دادند که با موتور سیکلت ارتباط داشته به همین دلیل ما برای حفظ جان خود این افراد یک سری سختگیری‌ها را انجام می‌دهیم مثلا اجباری بودن کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین موتور سیکلت به همین دلیل است یا در مورد حادثه رخ داده برای مدیر یکی از بیمارستان‌ها که حین رانندگی با موتور سیلکت در تونل توحید دچار حادثه شد پلیس بارها تاکید کرده که موتورسواران نباید وارد تونل شوند.

به گفته وی، طرح پلیس به شکل مشترک با همکاری عوامل پلیس راهور و عوامل انتظامی اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از اظهارت خود در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کودک مفقود شده در قلعه نو نیز گفت: در مورد این کودک هیچ قرائن و شواهدی دال بر ربایش به دست نیامد و در همین راستا با دیگر فرضیه‌های را مدنظر قرار داریم و کانال آبی که در آن محدوده بود با کمک آتش نشانی و با استفاده از سگ‌های جست و جو بررسی کردیم.

کد خبر 117725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha