کد خبر 117730
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
مشکل نقاط کور خودروها توسط دختر 14ساله حل شد

پرشین خودرو: دختری ۱۴ ساله در ایالت پنسیلوانیای آمریکا توانست راه حلی را برای غلبه بر مشکل وجود نقاط کور خطرناک در برخی خودروها بیابد.

به گزارش پرشین خودرو، آلیانا گسلر با ابداع این روش به مشاهده افراد و خودروهایی کمک می کند که معمولا در دو سوی چپ و راست خودرو و در برابر چارچوب فلزی آن قرار می گیرند و به همین علت توسط راننده دیده نمی شوند. بررسی ها نشان می دهد که بخش زیادی از تصادف های ترافیکی به علت همین مشکل رخ می دهند.


در برخی خودروهای جدید برای حل مشکل یادشده از سیستمی موسوم به اطلاع رسانی نقطه کور استفاده می شود که حاوی حسگری برای شناسایی عابران پیاده، وسایل نقلیه و دوچرخه سواران است. به دنبال شناسایی این افراد پیام هشدار صوتی، بصری یا متنی ارسال می شود.

 

نقاط کور خودرو


اما در روش جدید یک دوربین در پشت چارچوب کورکننده دید راننده نصب می شود و دوربین تصاویر ویدئویی خود را از طریق یک ویدئو پروژکتور به صورت دائمی بر روی همان چارچوب به نمایش درمی آورد. بنابراین راننده بخشی از محیط اطراف را که در پشت چارچوب پنهان شده می تواند از طریق دوربین بر روی همان چارچوب به طور آنی و لحظه به لحظه مشاهده کند.

این مجموعه با استفاده از یک دوربین، یک پروژکتور و یک چاپگر سه بعدی برای طراحی بخشی خاص و افزودن آن به پروژکتور برای افزایش دقت پخش تصاویر در داخل خودرو تولید شده است. مجری این طرح که در یک رقابت ملی نوآوری در آمریکا شرکت کرده، برنده جایزه بنیاد ساموئلی به ارزش ۲۵ هزار دلار شده است.

منبع: مهر

کد خبر 117730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha