جلوگیری از تولید و شماره گذاری خودروهای یورو4 +نامه

پرشین خودرو: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: تمام خودروهای تولید داخل که در حال حاضر استاندارد آلایندگی آنها یورو4 است باید از ابتدای سال 99 مطابق با استاندارد آلایندگی یورو5 تولید شوند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، "عیسی کلانتری" در نامه خود خطاب به "رضا رحمانی" آورده است:

احتراما، استحضار دارید که براساس جدول زمان بندی ذیل ماده 4 آیین نامه ماده 2 قانون هوای پاک خودروهای بنزینی تولید داخل می بایست از ابتدای سال 98 مطابق با استاندارد آلایندگی یورو5 تولید شوند. این مهم طی مصوبه شماره 157368 / ت56229ه مورخ 27 بهمن ماه سال 97 به ابتدای سال 1399 به تعویق افتاد.

بنابراین خودروهای تولید داخل که در حال حاضر استاندارد آلایندگی آنها یورو4 می باشد می بایست از ابتدای سال 99 مطابق با استاندارد آلایندگی یورو5 تولید گردند.

علیهذا، شرکت های خودروسازی می بایست حداکثر تا انتهای سال جاری با ارائه مدرک و مستندات کافی و الزامی، تاییدیه انطباق با استاندارد آلایندگی یورو5 را برای تمام محصولات خود از این سازمان دریافت کنند.

به گزارش پرشین خودرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه نامه خود بیان کرده است: در صورت ارائه مدرک مذکور، این سازمان از ابتدای سال آینده از تولید و شماره گذاری محصولات یورو4 جلوگیری به عمل خواهد آورد.

با توجه به مدت زمان باقی مانده تا موعد اشاره شده، خواهشمند است دستور فرمائید، برنامه ریزی ارتقاء استاندارد آلایندگی محصولات خودروسازان به استاندارد آلایندگی یورو5 به این سازمان ارائه گردد.

 

نامه کلانتری به رحمانی

کد خبر 117750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha