کاهش 50 درصدی سهم خودروهای سواری سایز متوسط در طول 10 سال اخیر!

پرشین خودرو: مطالعات جدید از بازار ایالات متحده آمریکا نشان از کاهش 50 درصدی سهم وسایل نقلیه سایز متوسط در طول 10 سال اخیر می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، با روی کار آمدن خودروهای کراس اوور و همچنین افزایش تقاضا برای ماشین های پیکاپ و شاسی بلند در بازار ایالات متحده آمریکا، شاهد سقوط و ریزش فروش روز افزون وسایل نقلیه سواری بویژه خودروهای سدان سایز متوسط در بازار ایالات متحده آمریکا در طول سال های اخیر بوده ایم، این درحالیست که پیش از این خودروهای سدان سایز متوسط بزرگ ترین بازار فروش را در اختیار داشته اند، اما حالا با مقایسه آمار فروش آنان نسبت به 10 سال قبل به آماری تکان دهنده خواهیم رسید که آینده ای تاریک و خالی از امید را برای وسایل نقلیه سواری سایز متوسط ترسیم می کند.

قبل از سقوط اقتصادی خودروهای سواری سایز متوسط در بازار آمریکا، حدود 16 درصد از حجم کلی بازار این کشور را به خود اختصاص داده بودند، اما حالا بعد از گذشت یک دهه شاهد سقوط آنان در بازار آمریکا و کاهش سهم آنان به تنها 8 درصد هستیم و این یعنی سقوط 50 درصدی سهم آنان در طول یک دهه اخیر که این روند همچنان نیز ادامه دارد.

به نظر نمی رسد که روند نزولی فروش خودروهای سواری سایز متوسط به این زودی ها متوقف شود و تنها در سال گذشته سهم آنان بیش از 0.5 درصد کاهش پیدا کرده است. در همین حال آمارهای فروش خودرو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نشان می دهد میزان فروش وسایل نقلیه سواری سایز متوسط در بازار حدود 2 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

تمام خودروهای سدان سایز متوسط در حال از دست دادن بازار فروش خود هستند، البته به غیر از خودروی فورد فیوژن که با اعلام پایان عمر این خودرو و توقف تولید آن در آینده نزدیک، یک تقاضای مصنوعی در بازار ایجاد شده و میزان فروش آن تاحدودی افزایش پیدا کرده است، اما در مجموع بازار خودروهای سدان سایز متوسط رو به سقوط بوده و حتی محصولاتی همچون سوبارو لگاسی، هیوندای سوناتا، مزدا 6 و یا حتی خودروی فولکس واگن پاسات افت فروش 2 رقمی را در بازار ایالات متحده آمریکا تجربه کرده اند.
 

کد خبر 117767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha