چنانچه در حرکت، دنده عقب بزنید چه اتفاقی برای خودرو می‌افتد!؟ + ویدئو

پرشین خودرو: اگر در حین حرکت وضعیت جعبه دنده اتوماتیک را از D به R تغییر دهیم، چه اتفاقی برای گیربکس شما خواهد افتاد؟ برای گرفتن پاسخ این سوال با پرشین خودرو همراه باشید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حتی اگر ماشین اتوماتیک هم نداشته باشید، قطعا به این فکر افتاده‌اید که اگر در سرعت‌های بالا اهرم دنده را از حالت D به وضعیت R تغییر دهید، چه اتفاقی برای ماشین و جعبه دنده ماشین شما می افتد؟! ولی خب در اینجور مواقع باید در مقابل نیازهای ناخواسته ایستاد و عقلانی رفتار کرد و از کاری که نمی‌دانیم نتیجه آن چه خواهد شد، پرهیز کرد.

تاکنون بررسی های مختلفی بر روی برخی قابلیت های اتومبیل که تاکنون در شرایط متفاوتی امتحان نشده اند، مورد بررسی قرار گرفته که نمونه آن می تواند فشردن دکمه استارت در سرعت‌های بالا به صورت اتفاقی و یا از سر کنجکاوی باشد که در بررسی های انجام شده دیده بودیم که اگر در سرعت‌های پایین یک بار فشرده شود، ماشین خاموش شده و اگر در سرعت‌های بالا دکمه را فشار دهیم و چند لحظه‌ای بر روی آن نگه داریم، موتور به طور کامل خاموش می‌شود. علاوه بر این، ترمزهای پارک الکترونیکی هم مورد بررسی قرار گرفته است که اگر کلید آن در حین حرکت فشرده شود، این سیستم چه در سرعت‌های پایین و چه در سرعت‌های بالا فعال شده و ماشین را متوقف می‌کند.

حال در این مقاله قصد داریم به موضوع جعبه دنده‌های اتوماتیک بپردازیم و ببینیم که اگر در سرعت‌های مختلف اهرم دنده را از حالت D به وضعیت R (دنده عقب) تغییر دهیم، چه اتفاقی برای گیربکس و ماشین رخ خواهد داد.

البته ناگفته نماند که تکنولوژی‌های بکار رفته توسط شرکت‌های خودروسازی بر روی محصولاتشان متفاوت است و به هیچ وجه چنین کاری با خودروی اتوماتیک خود انجام ندهید، چون ممکن جعبه دنده آسیب دیده و یا صفحه کلاچ‌های آن از بین برود که خود هزینه بسیار زیادی بویژه در ایران روی دستتان خواهد گذاشت.

در این ویدیو شاهد بررسی این موضوع بر روی نسل های قبل "تویوتا راوفور" توسط روس ها هستیم که در چند نوبت و در هر مرحله با ایجاد تغییراتی در تنظیمات گیربکس، شاهد آزمایش این عمل و تغییر حالت گیربکس از D به R در حین حرکت هستیم که در ادامه می توانید فیلم کامل آن را در پرشین خودرو شاهد باشید.


 

کد خبر 117776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha