دولت حتی 1ریال بابت یارانه بلیت مترو پرداخت نکرده!

پرشین خودرو: رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکنون یک ریال یارانه بلیت مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی در آغاز جلسه امروز شورای شهر، با گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری امام یازدهم شیعیان گفت: شرایط سخت و حصر امام عسکری و دو امام قبل از ایشان توسط خلفای عباسی به گونه ای بود که این امام برای ارتباط با جامعه شیعیان، اقدام به ایجاد ساختار مدنی از نمایندگان خود جهت ارتباط با مردم انجام دهد.

وی ادامه داد: امام عسکری با روشنگری و ارائه دانش اسلامی، در صیانت از قرآن و عقاید اسلامی در زمانه ای که مادیون و مخالفین وحی، حضور گسترده ای در جامعه داشتند، نقش برجسته ای ایفا نمودند و در عین حال با تحرکات نظامی و قیام های مسلحانه و خشونت بار برخی از فرقه های انشعابی از شیعه مخالفت نمودند.

 

محسن هاشمی


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با افزایش برودت هوا در این ایام سال، در صورت عدم تداوم بارندگی شاهد افزایش آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن برای سلامت جامعه هستیم، تاکید کرد: تنها راهکار در این شرایط استفاده بیشتر از سیستم حمل ونقل عمومی در این ایام توسط شهروندان است.


وی با اشاره به اینکه انتظار به حق مردم، رفع کمبودهای ناوگان اتوبوسرانی و مترو در ساعات پیک ترافیکی است، تصریح کرد: در حوزه مترو طی ماه های آینده شاهد اضافه شدن ۱۰ رام قطار شامل ۷۰ واگن به ناوگان خواهیم بود که البته این سه قطار تنها چند درصد از نیاز مترو را تامین می کند و وضعیت در اتوبوسرانی، به مراتب دشوارتر است.

هاشمی گفت: تعداد ناوگان اتوبوسرانی تهران طی۷ دهسال گذشته از بیش از ۷ هزار دستگاه، به جای ۳۰ درصد افزایش مطابق برنامه، به کمتر از شش هزار دستگاه رسیده و عمر آن نیز از ۵ سال به ۱۱ سال رسیده به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از ۳۰۰ مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می دهد که موجب افزایش ترافیک ونارضایتی شهروندان می شود.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، طی دهه گذشته استفاده از اتوبوس توسط شهروندان حدود ۳۰ درصد کاهش یابد و از ۳.۲ میلیون به ۲.۳ میلیون سفر در روز برسد و خودروهای شخصی و تاکسی های اینترنتی کمبود اتوبوس را جبران کنند که موجب تشدید آلودگی هوا شده است.

وی از مسئولان مربوطه در شهرداری تهران و مسئولان دولتی درخواست کرد در چارچوب دستور رئیس جمهور برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری که ۵ هزار دستگاه آن متعلق به تهران است و همچنین تامین ۱۳۰۰ واگن مترو پیگیری های خود را افزایش دهند تا وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای تهران بحرانی تر نشود.

هاشمی با بیان اینکه دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می پردازد، اظهار کرد: تاکنون یک ریال یارانه بلیت مترو پرداخت نشده و طی شش سال گذشته یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است که برخلاف سیاست حمایت از محیط زیست، اقشار آسیب پذیر و اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم که با توجه به دستورات مساعد رییس جمهور و معاون اول، به سرعت اتفاق خوبی برای وضعیت بحرانی اتوبوسرانی تهران رخ دهد.

منبع: مهر

کد خبر 117810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha