چه میزان بنزین با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال صرفه جویی می‌شود؟

پرشین خودرو: معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: آزادراه تهران-شمال بر اساس استاندارد‌های روز دنیا ساخته شده است و با افتتاح قطعه اول آزادراه، بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، منوچهر خواجه‌دلوئی درخصوص مزایای افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال بیان کرد: با افتتاح این قطعه بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی می‌شود که بر اساس نرخ بنزین فعلی معادل ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

‌وی با اشاره به برخی‌ از مزایای قطعه اول آزادراه تهران –شمال تصریح کرد: کاهش ۴۴۷ میلیون کیلومتری استهلاک مسافت عبوری، کاهش ۳۷ میلیون تنی آلاینده‌ها و نقش ویژه در کاهش تصادفات، از جمله مزایای افتتاح قطعه اول این آزادراه است.

خواجه‌دلوئی به نقل قولی از پلیس راه کشور درباره ایمنی آزادراه تهران-شمال پرداخت و گفت: از زمانی که منطقه چهار آزادراه در سال ۹۴ افتتاح شده است، حدود ۵ میلیون و پانصد هزار خودرو از این منطقه عبور کرده‌اند و حتی یک نفر تلفات نداشته است و این موضوع موجب افتخار بنیاد مستضعفان است که در جهت حفظ جان هموطنان تلاش کند.

 

آزادراه تهران- شمال

 


معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه زمان تردد به شمال کشور با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال کاهش می‌یابد،گفت: در مواقع عادی این آزادراه موجب کاهش 1.5 ساعته تردد به شمال کشور می‌شود و در مواقع پیک (اوج) این مقدار به بیش از 3 ساعت افزایش می‌یابد

خواجه دلوئی با اشاره به افتتاح قطعه اول آزادراه در بهمن سال جاری افزود: تونل‌های آزادراه تهران – شمال علاوه بر تهویه‌های معمولی دارای تهویه‌هایی مخصوص مواقع آتش است که ایمنی آنها را دوچندان می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 117811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha