موستانگ الکتریکی سورپرایز بزرگ فورد برای نمایشگاه SEMA

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فورد در یک اقدام غافل گیر کننده، یک نسخه تمام الکتریکی از فورد موستانگ معرفی کرد، اما به عنوان یک نسخه اولیه!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه بزرگ SEMA در راه است و مکانی مناسب برای کسانی که عاشق ماشین های تقویت شده و یا ماشین های به شدت اصلاح شده و خاص هستند. حال در کنار شرکت های تیونینگ بزرگ و کوچک، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی هم پروژه های اختصاصی برای نمایشگاه SEMA تدارک دیده و در لاس وگاس به نمایش می گذارند که در این بین شرکت خودروسازی فورد به عنوان تولید کننده وسایل نقلیه اسپرت مختلف بویژه موستانگ عضلانی خود، جایگاه ویژه ای در این نمایشگاه دارد و محصولات آن توسط تیونرهای مختلف اصلاح شده و به نمایش گذاشته می شود، اما خود فورد یک چیز اختصاصی برای حضور در نمایشگاه اتومبیل های تقویت شده SEMA در نظر گرفته است و آن هم یک نسخه کاملا الکتریکی از خودروی اسپرت فورد موستانگ خواهد بود که در قالب یک نسخه اولیه معرفی شده است.

 



لیتیوم، نامی است که شرکت خودروسازی فورد از جهان وسایل نقلیه تمام الکتریکی الگو گرفته و بر روی جدیدترین ساخته خود گذاشته است. این خودرو با همکاری میان فورد و همچنین شرکت فنی Webasto توسعه پیدا کرده است و بر روی آن یک سیستم محرک فوق العاده قدرتمند 900 اسب بخاری به همراه 1355 نیوتن متر گشتاور مورد استفاده قرار گرفته است، اما نکته جالب اینجاست که برای ارسال نیروی این موتور الکتریکی، شرکت خودروسازی فورد یک جعبه دنده 6 سرعته دستی در مسیر انتقال نیروی آن قرار داده است تا فورد موستانگ باوجود دریافت یک سیستم محرک تمام الکتریکی، همچنان مخاطبان خودروهای اسپرت را مجذوب خود کند و امکان مدیریت بر روی انتقال قدرت اتومبیل خود را داشته باشند.

 



به طور دقیق، فورد موستانگ به یک موتور الکتریکی دو هسته ای از نوع Phi_Power مجهز شده است که نیروی خود را از باتری های 800 ولت شرکت Webasto با تکنولوژی EVDrive دریافت می کند. به خاطر داشته باشید که باتری های 800 ولت مورد استفاده بر روی فورد موستانگ، دو برابر ولتاژ بیشتری نسبت به سیستم های محرکی دارد که امروزه بر روی اکثر وسایل نقلیه تمام الکتریکی پیدا می شود.

 



شرکت خودروسازی فورد می گوید که با استفاده از این راه حل و تکنولوژی می توان به وزن کمتر، ولی خروجی قدرت بسیار بالاتری دست پیدا کرد و همچنین سیستم محرک الکتریکی می تواند گرمای کمتری نسبت به سایر سیستم های الکتریکی تولید کند.

دومین ویژگی منحصربه فرد فورد موستانگ هم می تواند جعبه دنده 6 سرعته دستی آن باشد که نیروی تولید شده توسط سیستم محرک تمام الکتریکی بجای این که مستقیم به چرخ ها منتقل شود، توسط این گیربکس به دیفرانسیل سوپر 8.8 تورسن ارسال کرده و باعث می شود تا خروجی گشتاور 1355 نیوتن متری بدست آید.

 



شرکت خودروسازی فورد در نظر دارد که تا سال 2022 میلادی بیشتر از 11.5 میلیارد دلار بر روی وسایل نقلیه تمام الکتریکی سرمایه گذاری کند.

در ضمن باید یادآور شد که به زودی یک خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی با الهام از خودروی موستانگ معرفی خواهد شد و همچنین یک نسخه تمام الکتریکی از خودروی پیکاپ فورد F-150 در راه خواهد بود.

کد خبر 117891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha