مدیرعامل ساپکو: خودکفایی در برخی قطعات، وظیفه خودروساز نیست

پرشین خودرو: امروز تولید قطعاتی مانند آی.سی ها، میکرو پروسسورها و انواع پردازشگرها از بخش هایی است که باید به خودکفایی در تولید آنها دست یابیم و به طور قطع خودکفایی در این بخش ها وظیفه خودروساز نیست و باید سایر صنایع از جمله صنایع الکترونیک به میدان آمده و قطعه سازان را در امر خودکفایی همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو ) در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه قطعات خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن بیان این مطلب ، به جریان خودکفایی در صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون برنامه خودکفایی و داخلی سازی قطعات در 2 بخش در حال اجراست است ؛ میزهای تخصصی که وزارت صنعت متولی اجرای آنهاست که عمدتا سازندگان کوچک ، متوسط و شرکتهای دانش بنیان را در برمی گیرد و بخش دوم خودکفایی توسط شرکت های طراحی مهندسی و تامین قطعات است که بر این اساس شرکت ساپکو در راستای رسالت خود از سالیان قبل برنامه خودکفایی و داخلی سازی قطعات را همراه با سازندگان بزرگ و دیگر سازندگان در داخل دنبال می کند.


عادل پیرمحمدی ادامه داد : هم اکنون اغلب شرکتهای بزرگ قطعه سازی بدون حضور در میزهای تخصصی وزارت صمت ، برنامه خودکفایی در تولید قطعات را پی گیری و عملیاتی می کنند.


وی تاکید کرد : در حال حاضر شرکت ساپکو به شدت برنامه خودکفایی در تولید قطعات را دنبال می کند و در این راستا هر قطعه ای که امکان تولید در کشور وجود داشته باشد را موظف به خودکفایی هستیم.


پیرمحمدی گفت : بر همین اساس شرکت ساپکو طی اطلاعیه ای از تمام سازندگان و قطعه سازان دعوت کرد در صورتی که توان همیاری در مسیر خودکفایی و تولید قطعات را دارند این شرکت با روی باز از آنها استقبال می کند.

مدیر عامل ساپکو در ادامه بر رفع مشکلات موجود در جریان خودکفایی و تولید برخی قطعات تاکید کرد و اظهار داشت : از نظر ما هم اکنون در تولید قطعاتی مانند جلو آمپر خودکفا شده ایم اما بررسی ها نشان می دهد که عمق داخلی سازی در این قطعه 40 درصد است و بخش هایی که داخلی سازی نمی شود مربوط به تجهیزات الکتریکی است که وظیفه خودکفایی آنها بر عهده خودروساز نیست و وظیفه صنایع الکترونیک است.

 

پیرمحمدی

 

خودکفایی در برخی از قطعات وظیفه خودروساز نیست


پیرمحمدی افزود : هم اکنون تولید آی سی ، میکرو پروسسور ها و انواع پردازشگرها از بخش هایی است که امروز باید به خودکفایی در تولید آنها دست یابیم که به طور قطع خودکفایی در این بخش ها کار خودروسازان نیست .

وی همچنین در جریان بازدید از غرفه شرکت کروز در چهاردهمین نمایشگاه قطعات خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت : یکسری از قطعات فلزی نیز در غرفه کروز مشاهده می شود که از نظر ما خودکفایی آنها 100 درصد است و غالب آنها طراحی و ساخته شده و تمام فرایند طراحی و ساخت توسط خودروساز و قطعه ساز انجام شده است اما متاسفانه در بخش مواد اولیه آنها با مشکل مواجه هستیم چرا که سازندگان ما فولاد ساز ، ورق ساز و آلیاژ ساز نیستند و تمام اینها مربوط به صنایع دیگری هستند که باید ما را در امر خودکفایی همراهی کنند.

 

سهم قابل توجه کروز در خودکفایی و تکمیل خودروهای ناقص ایران خودرو


مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو همچنین شرکت کروز را از جمله تامین کنندگان اصلی ایران خودرو دانست و افزود : کروز از مجموعه های بزرگ قطعه سازی و جزء تامین کنندگان اصلی ایران خودرو است و تاکنون سهم بسیار خوبی در خودکفایی و داخلی سازی بسیاری از قطعات داشته است و در حال حاضر نیز این شرکت همگام با سایر سازندگان ، ایران خودرو را در مسیر خودکفایی و تکمیل خودروهای در کف همراهی می کند.

پیر محمدی در پایان با اشاره به نقش نمایشگاه های قطعه سازی در جریان خودکفایی خاطر نشان کرد : برگزاری نمایشگاه های قطعات ضمن ارائه جلوه ای ملی از خودکفایی در صنعت قطعه سازی ایران ، فرصت بسیار خوبی برای حضور سازندگان توانمندی است تا در بخش خودکفایی مشارکت نمایند.

کد خبر 117905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha