کروز تولید نسل جدید ECU های توربوشارژ را در دستور کار قرار داد

پرشین خودرو: تولید نسل جدید ECU های توربوشارژ بر اساس نیاز خودروسازان در دستور کار شرکت کروز قرار دارد ؛ همچنین داخلی سازی قطعه سنسور اکسیژن از دیگر برنامه های این شرکت در گروه قوای محرکه است که هم اکنون در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر، اظهار داشت: شرکت کروز از حدود 12 سال قبل تامین قطعات مجموعه مدیریت موتور را آغاز کرد و از همان زمان با همراهی شرکت های صاحب نام، برنامه داخلی سازی این قطعات در مجموعه کروز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : در دور قبلی تحریم ها و از حدود سال 91 شرکت کروز به طور جدی برنامه داخلی سازی قطعه ECU را آغاز کرد این قطعه که به عنوان قطعه اصلی مجموعه مدیریت موتور و قلب سیستم موتور محسوب می شود اطلاعات را از مجموعه و سنسورها دریافت و با توجه به استراتژی هایی که در نرم افزار ECU وجود دارد با کالیبراسیون و تنظیم ECU برای مصارف خاص و اهدافی را که برای خودرو و موتور در نظر گرفته شده از جمله اهداف آلایندگی و مصرف سوخت، اجرایی می کند.

انصاری با اشاره به زمان آغاز تولید قطعه ECU در شرکت کروز، تصریح کرد: در سال 91 تولید این قطعه با ECU های بنزینی 16 بیتی و میکرو پروسسور 16 بیتی و پس آن ECU های 16 بیتی دوگانه سوز در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در سالهای 94 و 95 به تولید انبوه رسید.

 

انصاری


برنامه تولید ECU 32 بیتی در کروز به پایان رسید / نمونه اولیه ECU های تولیدی کروز مورد تایید خودروسازان قرار گرفت


مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز ادامه داد: همزمان با در نظر گرفتن تغییر نیاز خودروسازان و مشتریان نهایی وارتقاء استاندارد های زیست محیطی و برخی استانداردهای صنعت خودرو ، نیاز به استفاده از ECU ها و میکرو پرو سسورهای قوی تر هم احساس گردید به همین منظور از سال 94 با همان شرکای خارجی ، تامین ECU با میکرو پرو سسورهای 16 بیتی را آغاز کردیم و به موازات آن طراحی و تولید ECU 32 بیتی را در دستور کار قرار گرفت و کار صحه گذاری آن از حدود 2 سال قبل شروع شد به طوری که حدود 2 تا 3 ماه است که تولید این محصول به پایان رسیده و از حدود یک ماه پیش نمونه اولیه این قطعه را برای خودروسازان تامین شده که خوشبختانه مورد تایید شرکتها نیز قرار گرفته است.

 

تولید روزانه 3500 قطعه ECU در شرکت کروز / هیج مشکلی در تامین نیاز خودروسازان نداریم


انصاری تاکید کرد: شرکت کروز با توجه به نیاز خودروسازان هیچ مشکلی در تامین قطعه ECU به لحاظ ظرفیت و تامین و تولید ندارد و در حال حاضر قابلیت تامین و تولید روزانه 3500 قطعه ECU در شرکت کروز فراهم است و به صورت روزانه این قطعه برای تمامی خودروسازان داخلی تامین می کند.


وی گفت: البته این مساله شامل سایر قطعات ای ام اس نیز می شود در واقع چنانچه برای استفاده از قطعه ECU ، قطعات خاص مجموعه مدیریت موتور مورد نیاز باشد باقی قطعات نیز با همین تیراژ قابلیت تامین و تولید در شرکت کروز دارد .هر چند در برخی قطعات به واسطه برخی مسائل بین المللی مشکلاتی وجود دارد که خوشبختانه این مسائل را نیز پشت سر گذاشتیم وهم اکنون با تولید مستمری می توانیم نیاز خودروسازان که در حال حاضر کمتر از ظرفیت شرکت است را تامین نماییم.


وی در ادامه حجم داخلی سازی قطعه ECU در شرکت کروز را در ایران بی نظیر دانست و عنوان کرد : چنانچه قطعه ECU به لحاظ سخت افزاری در نظر بگیریم قطعات الکترونیک آنها که آی سی ها و خازن ها همگی وارد می شوند و داخلی سازی آنها در این شرایط معنی ندارد چرا که عمده موضوع در قطعه ECU بخش طراحی سخت افزار و نرم افزار و کالیبراسیون است که در حال حاضر 100 درصد داخلی سازی شده است همچنین پروسه مونتاژ و تولید این قطعه نیز به صورت 100 درصد در شرکت کروز انجام می شود.


این مقام مسئول در حوزه تولید در شرکت کروز تصریح کرد : در حال حاضر شرکت کروز تولید نسل های جدید ECU از جمله ECU های توربوشارژ را با توجه به نیاز خودروسازان و کاربرد آنها در موتورهای جدید در دستور کار قرار دارد همچنین به موازات آن برنامه داخلی سازی سایر قطعات جانبی ای ام اس اعم از سنسورها و انژکتورها را در دستور کار قرار داده است.


کروز به دنبال برآوردن نیاز خودروسازان و کسب تکنولوژی های جدید روز دنیاست


به گفته انصاری شرکت کروز در تلاش است ضمن اینکه که نیاز خودروسازان را برآورده می کند به سمت تکنولوژی های جدیدی که در دنیا کاربرد دارد، حرکت کند.


وی همچنین با اشاره به وجود برخی موانع در تامین قطعات از برنامه ریزی صورت گرفته و کشف راههای جدید در این راستا خبر داد و گفت : بروز برخی مشکلات تامین به دنبال مسائل بین المللی موجب گردید که با برنامه ریزی شرکت و بر اساس نیاز خودروسازان ،راههای جدیدی را برای تامین قطعات از سورس های اصلی را کشف نماییم و با وجود سختی ها مشکلات را از سر راه برداشته تا در مسیر تامین و تولید مشکلی ایجاد نشود.

وی از دیگر برنامه های شرکت کروز در مجموعه مدیریت موتور و گروه قوای محرکه برنامه داخلی سازی قطعه سنسور اکسیژن اعلام کرد و افزود : این قطعه که هم اکنون از خارج از کشور وارد می شود در برنامه تولید شرکت قرار دارد این قطعه عملکرد بسیار مهمی داشته و به نوعی امروز در حوزه خدمات پس از فروش موجب نارضایتی مشتریان شده است .

 

مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز تاکید کرد: علاوه بر تولید انبوه قطعه ECU 32 بیتی، پروژه جدید ECU را که اضافه کردن قابلیت توربو شارژ است نیز را در دستور کار شرکت کروز قرار دارد.


انصاری با اشاره اینکه تولید ECU فرایند زمانبری است تاکید کرد : ECU 32 بیتی که امروز به تولید رسیده است از طراحی تا صحه گذاری بیش از 2 سال و نیم زمان برده است که امیدواریم با تجربه ای که کسب شده و استارت پروژه جدید ، بتوانیم در زمان کمتری این قطعه را به تولید انبوه برسانیم.

وی گفت : تولید این قطعه در مقایسه با تامین آن به صورت CBU از صرفه اقتصادی خوبی برخوردار است ضمن اینکه می توانیم نیازهای داخلی را با طراحی استراتژی نرم افزار و سخت افزاری بدون تکیه بر خارج از کشور تامین و برآورده نماییم بنابراین در دراز مدت خودروساز و مشتری نیز می توانند از صرفه اقتصادی که بواسطه این کار برای شرکت حاصل می شود منتفع شوند.

انصاری در پایان با اشاره به سهم شرکت کروز در زنجیره تامین خودروسازان گفت : در سالهای گذشته شرکت کروز بیش از 60 درصد از سهم قطعات خودروسازان را در اختیار داشت اما به دلایل متعدد هم اکنون این سهم به حدود 40 تا 50 درصد کاهش یافته است اما امیدواریم با توجه به حجم بالای داخلی سازی و صرف هزینه و سرمایه گذاری که بر روی نیروی انسانی و ماشین آلات صورت گرفته است بتوانیم حجم بیشتری از این زنجیره را کسب نماییم.

کد خبر 117931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha