دستگاه‌های کم‌کار در وضعیت ترافیک مواخذه شوند

پرشین خودرو: رئیس پلیس پایتخت گفت: از مسئولان قضایی درخواست دارم وارد جریان ترافیک شوند و دستگاه‌های کم‌کار در وضعیت ترافیک را مواخذه کنند.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز 197 (دفتر نظارت همگانی ناجا) با اشاره به جلسه مقامات مردمی در این مرکز و پاسخگویی به سوالات 430 نفر از شهروندان توسط پلیسهای تخصصی و رسیدگی به مسائل آنها، اظهار کرد: بحث خلافی خودرو بیشترین موضوع مراجعات مردمی و سپس موضوعات پلیس اماکن، امنیت در رده بعدی قرار داشت.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: از ابتدای سال این ششمین ملاقات چهره به چهره با مردم است که سه مورد آن در سامانه 197 و سه مورد در مساجد روی داده است، تلاش می‌کنیم مشکلات مردم را حل کنیم.

وی درباره ایرادات مطرح شده توسط پلیس به طرح کاهش آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ساعت طرح در نیمه دوم سال باید از ساعت 19 کاهش پیدا کند.

 

حسین رحیمی

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه با جدیت بحث برخورد با خودروهای دودزا ادامه دارد، گفت: باید برای کنترل ترافیک هم‌افزایی بیشتر کنیم، توپ را در زمین هم انداختن مشکلی از مشکلات مردم حل نمی‌کند، بخشی از ترافیک تهران به حجم خودرو برمی‌گردد، آنچه مربوط به پلیس است این است که به سرعت در سر صحنه‌های تصادفات حضور پیدا کند. تقریباً جایی نمی‌توان یافت که ترافیک سنگین به دلیل عدم حضور پلیس در صحنه‌های تصادف ایجاد شود.


رحیمی افزود: مشکل ترافیک تهران باید با هم‌افزایی کاهش پیدا کند، در آخرین جلسه شورای ترافیک که در تهران برگزار شد، مسائل مطرح شد. درباره رسیدگی به وضعیت ترافیک و آلودگی، کمتر تحرک و عمل می‌بینیم، بیشتر در حد جلسات و بحثهای بیهوده و تکراری است. دستگاه‌های مربوطه باید در کاهش ترافیک و آلودگی اقدام کنند، جلسات سمبلیک باید به جلسات کارشناسی تبدیل شود، دستگاه‌های مسئول باید پاسخ دهند که چه فکری برای کاهش آلودگی هوا کردند.

وی با طرح این سوال که باید از مسئولان بپرسیم چه اتفاقی را در این چند ساله رقم زدیم تا وضعیت ترافیک بهبود پیدا کند، متذکر شد: غیر از آنکه منتظر باران و باد هستیم، چه کردیم؟ دستگاه‌ها باید ابزار را آماده کنند تا پلیس از آنها بهره‌برداری کند، پلیس درباره این موضوع بودجه‌ای ندارد، ما به عنوان پلیس سعی کردیم در تمام صحنه‌ها حضور پیدا کنیم.

رحیمی با اشاره به شروع طرح ساماندهی موتورسیکلت در تهران، یادآور شد: دستگاه‌های ذیربط چه کمکی به پلیس کردند، ما به عنوان کسی که باید ترافیک تهران را مدیریت کنیم آمادگی داریم اما مسئولان ذیربط چه کردند، گفتند محدوده طرح ترافیک را تغییر دهیم، انجام دادیم، اکنون می‌گوییم ترافیک عصرگاهی برای اعصاب و روان مردم مشکل ایجاد کرده است.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: دیشب وضعیت ناهنجاری در نمایشگاه بین‌المللی و اطراف آن دیدم، ترافیک وحشتناکی آنجا بود و خود من در ترافیک ماندم، آثار این ترافیک در کل شهر تهران بود، چند بار به مسئولان نمایشگاه بگوییم که زمان نمایشگاه‌های پرمخاطب را متفاوت برگزار کنید، چه کسی به حرف پلیس گوش می‌کند؟ از مسئولان قضایی درخواست دارم که وارد جریان ترافیک شوند و دستگاه‌های کم‌کار در وضعیت ترافیک را مواخذه کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ترافیک نمایشگاه بین‌المللی بر کل ترافیک تهران اثر می‌گذارد اما مسئولان نمایشگاه کار خود را انجام می‌دهند و به حرفهای پلیس توجهی نمی‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه موضوع ترافیک پایتخت نیازمند طراحی نقشه و راه جدید است، عنوان داشت: باید به حمل و نقل عمومی توجه شود، آقایان برخی از مکانها را بستند که باید به آن توجه شود، بحث سرویس ادارات و احیای آن باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ترافیک تهران راه برون‌رفت دارد، بیان کرد: باید سایر ارگانها کف میدان بیایند، تاکسی و اتوبوس در ساعات اوج ترافیک کم است، حدود دو، سه هفته است که ترافیک تهران سنگین شده، پلیس پای کار است اما تا زمانی بسترها فراهم نشود، وضعیت بهبود پیدا نمی‌کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 117946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha