ایران پیشرفته ترین راه‌آهن را در خاورمیانه دارد

پرشین خودرو: مدیربخش مسافری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا با بیان اینکه می‌دانیم توسعه ریلی یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است،‌گفت:‌ راه‌آهن ایران یکی از توسعه یافته‌ترین راه‌آهن‌ها در خاورمیانه است.

به گزارش پرشین خودرو، هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، و جمعی از دست اندرکاران حمل و نقل ریلی کشور و چندین کشور در تهران دنیا آغاز شد.

 

راه آهن


در این مراسم مدیربخش مسافری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا اظهار داشت:‌خرسندیم این کنفرانس به میزبانی ایران و شرکت راه‌آهن ایران با همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها برگزار می‌شود.


مارک گیگون افزود: امروز پس از 6 دوره برگزاری موفقیت آمیز این کنفرانس در کشورهای ایتالیا، فرانسه، بلژیک، روسیه، مغرب و اسپانیا کنفرانس هفتم در ایران برگزار می‌شود.

گیگون افزود:‌این کشور به عنوان مهد تمدن و سرزمین تاریخ و فرهنگ و کشوری بسیار شگفت انگیز است.

وی گفت: 400 شرکت کننده از 20 کشور مختلف در این کنفرانس جمع شدند و این نشانگر نقش راه‌آهن و اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها در توسعه همکاری‌های بین‌آلمللی و روابط بین کشورها دارد.

مدیربخش مسافری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا افزود: توسعه ریلی یکی از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است و راه‌آهن ایران یکی از توسعه یافته‌ترین کشورها در خاورمیانه است.

گیگون ادامه داد: کنفرانس اتحادیه بین‌المللی راه‌اهن تحولی است که در باره توسعه ایستگاه‌ها برگزار می‌شود و هدف آن تعامل بخش خصوصی سازمان‌های بین‌المللی، مدیران ایستگاه‌ها و ذینفعان درگیر در مدیریت شهری است تا دور هم جمع شوند ودر باره بهره‌برداری ایستگاه‌های راه‌آهن بحث کنند.

منبع: فارس

کد خبر 117947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha