صباباتری، اولین تولیدکننده باتری های لیتیوم یون غرب آسیا

پرشین خودرو: مدیر صادرات شرکت صباباتری با اشاره به تولید باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی در این شرکت، گفت: شرکت صباباتری اولین شرکت تولید کننده باتری های لیتیوم یون با استاندارد جهانی در منطقه غرب آسیا شناخته می شود.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام علایی با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر شرکت صباباتری در منطقه غرب آسیا اولین شرکتی است که کل زنجیره تولید باتری های لیتیوم یون را در اختیار دارد و در شرایط فعلی تولید این مدل پیشرفته از باتری را که استفاده عمده ای در خودروهای برقی و صنایع حیاتی دیگر دارد، به تولید می رساند.

 

شهرام علایی



وی با اشاره به محل استفاده باتری های لیتیوم یونی در داخل کشور، افزود: شرکت صباباتری با ایران خودرو و سایپا قراردادهایی را امضا کرده است و در مرحله تحقیق و توسعه خودروهای برقی همکاری تنگاتنگی با این خودروسازان دارد ضمن اینکه سفارش های زیادی با موارد استفاده مختلف در شرکت صباباتری در حال تولید و عرضه است.

علایی وجود زنجیره تولید باتری های لیتیوم یون در کشور را از قدم های بزرگ صباباتری برشمرد و این اقدام را گامی مهم در مراحل تولید خودروهای برقی داخلی دانست که بسیاری از کشورهای تولید کننده خودروهای برقی از آن بی بهره هستند.

مدیر صادرات صباباتری در خصوص کیفیت و قیمت باتری های لیتیوم یون ایرانی نیز تصریح کرد: باتری های لیتیوم تولید شده در صباباتری هم از نظر کیفیت هم قیمت، امکان رقابت با رقبای خارجی را دارد تنها ممکن است که از نظر عمر مصرف در مقایسه با برخی رقبای خارجی تفاوت هایی ناچیز وجود داشته باشد که در واحد تحقیق و توسعه صباباتری این مورد نیز به زودی برطرف خواهد شد.

وی افزود: صباباتری به واسطه تجربه، امکانات و زیرساخت هایی که در اختیار دارد با کیفیت ترین باتری و مناسب ترین قیمت در بین تولید کنندگان داخلی را به خود اختصاص داده است که تولید بیش از 5 میلیون باتری در طول یکسال گواهی بر این موضوع است.

 

باتری



علایی با اشاره به اولویت های شرکت صباباتری در حوزه محیط زیست گفت: نگاه شرکت به مقوله محیط زیست و بحث انرژی پاک موجب شده است تا صباباتری فعالیت و تولیدات دیگری در زمینه انرژی بادی، خورشیدی و ذخیره سازها انجام دهد.

این مدیر فعال در صنعت باتری سازی کشور در پایان خاطرنشان کرد: شرکت صباباتری که پیش از این با نام های باتری سازی نیرو و باتری سازی ارتش شناخته می شد، قدیمی ترین، بزرگترین و بروزترین باتری ساز خاورمیانه است که تولیدات متنوعی در حوزه باتری های صنعتی، مخابراتی، نیروگاهی، یو پی اس و باتریهای لیفتراکی دارد.

یادآور می شود، تقریبا ۶۰ درصد خودروهایی که در کشور تردد می کنند قوای الکتریکی خود را از باتری های صباباتری تامین می کنند ضمن اینکه شرکت صباباتری یکی از بزرگترین تولید کنندگان باتری در کشور است که محصولات تولید شده این شرکت را بدون واسطه و از طریق سایت اینترنتی esababattery.com به متقاضیان عرضه می کند.

کد خبر 117975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha