مشتریان، کدام خودروهای خودران را دوست دارند؟

پرشین خودرو: مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف کنندگان وسایل نقلیه مستقل از راننده را دوست دارند، اما حاضر نیستند ماشینی سوار شوند که به هیچ وجه امکان کنترل دستی آن وجود ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، وسایل نقلیه مستقل از راننده، یک ادعای بسیار بزرگ در صنعت خودروسازی است که در حال حاضر بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی طی سال های گذشته در تلاش بوده اند تا به این هدف بزرگ دست پیدا کرده و خود را به عنوان یکی از خودروسازان تاثیرگذار جهانی معرفی کنند، اما هنوز وسایل نقلیه مستقل از راننده در حال توسعه بوده و راه زیادی دارد تا شاهد یک نمونه کامل از آنان باشیم.

 



این درحالیست که تلاش های خودروسازان برای هدفی خواهد بود که سرنوشت مشخصی ندارد، زیرا اخیرا گروه صنایع خودروسازی با تحقیقاتی که بر روی 1395 شرکت کننده در این نظرسنجی بعد از رانندگی با وسایل نقلیه خودران و یا نیمه خودران در بین ماه نوامبر 2017 تا ماه آوریل 2019 که در شهرهای لس آنجلس، دیترویت و همچنین دو مکان در فلوریدا انجام شده است، به این نتیجه رسیده اند که مصرف کنندگان "وسایل نقلیه مستقل از راننده" را دوست دارند، اما به هیچ وجه حاضر به استفاده از اتومبیلی نخواهند بود که امکان کنترل آن به صورت دستی وجود نداشته باشد.

 



در این بررسی و آزمایش، شرکت کنندگان ویژگی های سطح 3 و سطح 4 خودروهای مختلف را بررسی کردند، همچون لحظه شروع به کار، توقف، شتاب و یا کاهش سرعت اتومبیل که تماما به تنهایی توسط خودرو انجام می شد، اگرچه به منظور رعایت مسائل ایمنی، همواره یک نفر پشت فرمان نشسته بود تا در زمان لزوم کنترل اتومبیل را بر عهده بگیرد. در نهایت، 73 درصد از شرکت کنندگان ترجیح دادند تا توانایی های رانندگی خود را با وسایل نقلیه خودران به اشتراک بگذارند و در زمان لزوم از آنان استفاده کنند و همچنین بیش از 92 درصد آنان معتقد بودند که می بایست یک عملکرد توقف اضطراری در اتومبیل های خودران برای مواقع ضروری وجود داشته باشد.

براساس این بررسی، 37 درصد از پاسخ دهندگان تصور می کنند که بیشترین فایده وسایل نقلیه مستقل از راننده می تواند از بین بردن یا کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات باشد، 31 درصد تصور می کنند که وسایل نقلیه خودران به افراد سالخورده و یا معلولان کمک خواهد کرد و همچنین 12 درصد دیگر تصور می کنند وسایل نقلیه خودران می تواند به کاهش زمان مسافرت کمک کند.

گروه صنایع خودروسازی می گوید که مصرف کنندگان معمولا مشتاق به رانندگی با اتومبیل خود هستند، اما انتظار دارند که آنان یک تجربه ایمن تر از اتومبیل های رانده شده توسط انسان داشته باشند و هنوز ترجیح می دهند تا بجای رانندگی اتومبیل برای آنان، خودشان هدایت اتومبیل را برعهده داشته باشند.

کد خبر 117994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha