کد خبر 118038
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
توسعه خطوط اقماری مترو کمک به کاهش آلودگی هوا

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی بر توسعه خطوط اقماری مترو به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم برای رفع مهمترین دغدغه‌های مردم، پیشبرد اهداف و هماهنگی و تعامل در کشور به گونه‌ای عمل کنیم که راندمان و پیشرفت کارمان به حداکثر برسد و مردم بتوانند از نتایج آن به شکل ملموس بهره‌مند شوند.

وی افزود: مهم این است که ما بتوانیم دغدغه‌های مردم را به سیاست و رویکرد و برنامه تبدیل کنیم و در این راستا برنامه محور عمل کنیم. این موضوع را در دستور کار قرار داریم و با اولویت به آن می‌پردازیم.

 

محمد اسلامی


وی با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرها تصریح کرد: باید بتوانیم با تمهیدات و تدابیری تردد خودروها را به حداقل برسانیم و در این راستا مصوباتی داشتیم از جمله اینکه شرکت‌های قطار حومه‌ای را ایجاد کنیم و این جزو برنامه‌های ما است که انشاءالله این شرکت‌ها ایجاد شوند. مقدمات این طرح‌ها را فراهم کرده‌ایم تا ضمن مشارکت با شهرداری، قطارهای حومه‌ای فعال شوند و مسافران را از حومه به پایتخت و کلانشهرها انتقال بدهیم و این امر باعث می‌شود خودروهای کمتری به مراکز استان‌ها و کلانشهرها تردد داشته باشند.


وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: نکته سوم که مورد تاکید قرار گرفت و برای ما اهمیت دارد این است که برای قطع ارتباطات برون شهری و درون شهری بتوانیم زمینه‌ای را فراهم بکنیم که قطار از بیرون شهر به داخل شهر و همچنین از بیرون شهر و پایین شهر به داخل شهر تردد داشته باشد که این موضوع ضرورت حمایت، همکاری و مدیریت شهرداری‌ها و شوراها را می‌طلبد.

اسلامی با اشاره به تعیین مکانی برای برگزاری جلسات شورای عالی استان‌ها و همچنین شورای استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها و شورای استان‌ها در استان‌ها و پایتخت باید مکان مستقل و مشخصی داشته باشند و خودشان بتوانند تامین مالی بکنند ما این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم برای شورای عالی استان‌ها یک جایی به صورت مشخص احداث کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 118038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha