بزرگ‌ترین آزمون سراسری خدمات پس از فروش برگزار شد

پرشین خودرو: شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) در یازدهمین سال برگزاری این امتحان، در بخش کتبی، 7736 نفر به صورت همزمان در دو نوبت صبح و عصر، در روزهای 22 و 23 آبان‌ماه در 20 حوزه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به رقابت پرداختند.

به گزارش پرشین خودرو، سوالات آزمون حضوری امسال با شبیه‌سازی فرآیند عیب‌یابی و تعمیرات به صورت چندگزینه ‌ای طراحی شد و منابع آن، مشتمل بر «جزوات آموزشی»، «مستندات فنی و تعمیراتی» بود و با چنین برنامه‌ای برای طرح سوالات، سنجش مهارت‌های پرسنل به بهترین شکل صورت پذیرفت.

به دلیل اهمیت بسیار بالای رضایت‌‌مندی مشتریان گروه صنعتی ایران‌‌خودرو، طراحی سوالات در این آزمون همچون سال‌های گذشته، با دقت بسیار بالا و با حساسیت ویژه‌ای در کارگروه‌های مختلف طرح شد، تا به شکلی کامل، دانش و اطلاعات فنی شرکت‌کنندگان را ارزیابی کرده و استادکاران و کارشناسان فنی به توجه به امتیاز خبرگی به دست آمده از نتایج آزمون، در جایگاه‌های بالاتر خدماتی قرار گیرند.

همچنین در این آزمون سراسری، 6 دفترچه سوال برای پنج پست کاری (دو دفترچه برای کارشناسان فنی و یک دفترچه برای استادکاران مکانیک، برق، تعلیق و گازسوز) تدارک دیده شد تا تمام مشاغل به سوالات مورد نیاز در خصوص مهارت‌های خود پاسخ دهند. بیش از 50 ناظر نیز بر اجرای دقیق آزمون در حوزه‌ها نظارت کامل داشتند.

 

ایساکو



هدف از برگزاری این آزمون علاوه بر ایجاد انگیزه و رقابت بین پرسنل، بررسی نیازمندی‌های آموزشی جدید در حوزه شبکه خدمات پس از فروش و ارتقای سطح مهارتی بر اساس نتایج آن است که در نهایت منجر به افزایش میزان رضایت مشتریان از بدو ورود به تعمیرگاه تا زمان ترخیص خودرو شود.

لازم به ذکر است، این آزمون مربوط به مدیران خدمات پس از فروش، کارشناسان امور مشتریان، كارشناسان پذیرش و مسئولین انبار بوده و در روزهای 18 الی 21 آبان‌ماه، به شکل الکترونیکی برگزار شد و در آزمونی که به صورت کتبی برگزار شد، کارشناسان فنی و استادکاران (مكانیك، برق‌كار، گازسوزكار و تعلیق‌کار) حضور یافتند.

گفتنی است، منظور از سوالات چهار مرحله‌ای در آزمون به این مفهوم است که پاسخ‌دهندگان ابتدا باید، متن پرسش‌های آزمون را درک می‌کردند. این پرسش‌ها، از طریق شبیه‌سازیِ مراحل عیب‌یابی و تعمیراتی طراحی شده بود. سپس بر مبنای آن، سیستم و قطعات مرتبط با ایراد را شناسایی کرده، آن‌گاه چگونگی عیب‌یابی را به نحو صحیح تبیین، و بعد تشریح می‌کردند چگونه با استفاده از ابزار و تجهیزات موجود در نمایندگی و دستگاه‌های عیب‌یاب و مستندات آموزشی، نسبت به رفع ایراد مربوط اقدام می‌کنند. در مرحله پایانی نیز لازم بود به این سوال که چگونه از رفع کامل ایراد خودرو قبل از ترخیص، اطمینان می‌یابند پاسخ دهند.

کد خبر 118070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha