هیوندای در حال کار بر روی سیستم کنترل سروصدای همیشگی جاده!

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هیوندای در تلاش است تا به فناوری امواج صوتی معکوس برای مقابله با سر و صدای وارد شده به کابین از سوی جاده برسد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باتوجه به ادعای این خودروساز کره ای، کمپانی خودروسازی هیوندای مشغول توسعه اولین سیستم کنترل نویز فعال جاده ای در جهان است که براساس فناوری انتشار امواج صوتی معکوس کار می کند. شرکت خودروسازی هیوندای در تلاش است تا با انتشار امواج صوتی معکوس به داخل کابین، سروصدای وارد شده به داخل کابین از سمت جاده را به حداقل برساند و این کار را با تجزیه و تحلیل صدای داخل کابین، صدای موتور و همچنین دیگر صداهای وارد شده از سمت جاده به داخل کابین انجام خواهد داد و با ارسال امواج صوتی معکوس، خواهد توانست صدای ایجاد شده بین لاستیک و جاده را از بین برده و یا کاهش دهد، این درحالیست که هیوندای اعتقاد چندانی به مسدود کردن کامل صدای خارجی وارد شده به داخل کابین با استفاده از عایق صدا ندارد.

 

هیوندای



کارکرد این سیستم بدین گونه خواهد بود که از یک سنسور شتاب سنج برای محاسبه لرزش وارد شده به ماشین از سوی جاده استفاده خواهد شد و همچنین از یک کامپیوتر برای کنترل نویز جاده و تحلیل صدای دریافتی استفاده می شود. از آنجایی که سرعت محاسبات و انتقال سیگنال بهینه شده است، بدین ترتیب آنالیز نویز و تولید موج صوتی معکوس توسط پردازنده دیجیتالی تنها در عرض 2 هزارم ثانیه انجام خواهد شد. میکروفن های تعبیه شده در اتومبیل به طور مرتب نویز جاده را دریافت کرده و اطلاعات را به کامپیوتر ارسال می کنند و پس از تجزیه و تحلیل دقیق در کمترین ثانیه، موج صوتی مخالف آن ایجاده شده و در داخل کابین پخش خواهد شد.

طبق گفته هیوندای، این سیستم می تواند سروصدای داخل کابین را تا حداکثر 3 دسی بل کاهش دهد و این یعنی با استفاده از عایق بندی بسیار خوب و همچنین بهینه سازی قطعات، می توان ناپایداری های صوتی داخل اتومبیل را به میزان قابل توجهی کاهش داد. این فناوری برای وسایل نقلیه آینده شرکت خودروسازی هیوندای در نظر گرفته شده است و با کنار گذاشته شدن پیشرانه احتراق داخلی، تنها 3 عامل جاده، باد و قطعات اتومبیل می توانند عوامل اصلی تولید کننده صدا باشند که با استفاده از این سیستم می توان میزان صدای تولیدی را به حداقل ممکن رساند.

کد خبر 118097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha