ارزش اشتغال در کروز بیش از 50 هزار میلیارد تومان است

پرشین خودرو: صنعت قطعه سازی یکی از مهم ترین صنایعی است که نقش قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی و ایجاد ارزش افزوده بالا برای هر کشوری دارد و بسیاری از کشورهای در حال توسعه بخش عمده ای از ظرفیت صنعتی خود را به صنعت قطعه سازی و تولید برای خودروسازان بزرگ و مطرح جهانی اختصاص داده اند.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت صنایع تولیدی کروز که از بزرگترین شرکت های قطعه سازی در کشور به شمار می رود، سهمی بالای ۲۰ درصد در تامین قطعات گروه های خودروسازی را دارد. این شرکت قطعه سازی در تامین قطعات و سیستم های با کیفیت و مطمئن جهت بر آورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصت های موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات خودرو در کشور شناخته شده است، همچنین کروز توانسته با داخلی سازی قطعات پیشرفته گام هایی موثر در عرصه اقتصاد مقاومتی و و رونق تولید داخل را بردارد.

بهروز حبیبی عضو هیات مدیره شرکت قطعه سازی کروز در خصوص حضور این مجموعه در چهاردهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو گفت: با توجه به نام گذاری امسال با عنوان سال حمایت از تولید ملی و اینکه شرکت قطعه سازی کروز جزء اولین قطعه سازها در کشور به شمار می رود، از این رو تصمیم گرفتیم برای ارائه محصولات در این نمایشگاه شرکت تا از دولتمردان برای حمایت و از نخبه گان برای کمک در نو آوری بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی افزود: عموم مردم نیز با بازدید از غرفه قطعه سازی کروز از آخرین وضعیت و دستاوردهای این شرکت قطعه سازی با خبر شدند.

حبیبی با تاکید بر اینکه قطعه سازی کروز تاکنون در حوزه تکنولوژی برای قطعات خودرو اقدامات زیادی انجام داده است، گفت: در سال های اخیر خودروهای ما بیشتر قطعات ساخت شرکت کروز را دارا هستند و هدف این است نوآوری را در سایه تلاش، کوشش و بینشی که در این مجموعه است بتوانیم به روز نگه داریم و این مسیر را ادامه دهیم.

وی بیان داشت: امیدوارم دولتمردان به خصوص کسانی که می توانند در این صنعت تاثیرگذار باشند، عمق اهمیت صنعت قطعه سازی را بدانند، چون قطعه سازی در همه زمینه ها می تواند کاربرد داشته باشد.

 

کروز



حبیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط سختی را پشت سر می گذاریم و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران گریبان کشور و صنعت را گرفته است، اظهار کرد: با همه این مشکلات حضور شرکت کنندگان در این نمایشگاه مطلوب بود و هرکس در حد توانش شرکت کرد؛ در واقع هدف از برگزاری و حضور در نمایشگاه به این معنی است که بگوییم ما با همه ی شرایط سختی که وجود دارد برای پیشبرد اهداف صنعت خودروسازی و دیگر صنایع کشور تمام قد ایستاده ایم.

مطابق آمارها در سه ‌ماهه اول سال 98 حدود 5950 فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی اشتغال 138822 نفر در کل کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 26.6درصدی در تعداد و 28.7درصدی در پیش‌بینی اشتغال را نشان می‌دهد.

توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید، صنعت و معدن کشور می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شود، بنابراین آگاهی از تعداد مجوزها و پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده که نشان‌دهنده پیش‌بینی ظرفیت تولید ایجاد شده برای یک یا گروهی از محصولات است، می‌تواند به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی و افزایش توان رقابت‌پذیری صنعت ملی کمک کند.


گفتنی است ایران در میان ۱۴۰ کشور جهان رتبه ۱۳۸ را در حوزه ایجاد اشتغال دارد و نرخ پایداری مشاغل در ایران زیر 5 درصد است که متوسط جهانی 78درصد اعلام شده است. در اصل کارشناسان ایجاد شغل در ایران را پر هزینه می‌دانند و معتقدند که هر ساله هزینه ایجاد شغل در کشور افزایش می‌یابد. تا همین چند سال پیش هزینه ایجاد شغل از سوی مسئولان به طور میانگین ۲۰ میلیون تومان اعلام شد و حتی در دولت هشتم بود که برای ایجاد اشتغال وام‌های ۳ میلیون تومانی خود اشتغالی به متقاضیان پرداخت می‌شد. اما در حال حاضر با نوسانات نرخ ارز، تحریم‌های بین المللی، عدم ثبات اقتصادی دیگر ایجاد شغل با ۳ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان بیشتر شبیه یک شوخی است، در حالیکه دولت در سه ‌ماهه اول سال جاری برای ایجاد یک شغل بیش از ۴۴۰میلیون تومان هزینه پیش‌بینی کرده است. در همین راستا شرکت های خصوصی مانند کروز با اشتغالزایی در مجموعه خود این هزینه تحمیل شده را برای کمک به صنعت قطعه سازی و اقتصاد کشور به جان خریده اند تا این موضوع کمک بزرگی به جلوگیری از آسیب های اجتماعی کند و همچنین رتبه ایران در حوزه ایجاد اشتغال در سطح جهان را بهبود بخشد. اگر بخواهیم براساس محاسبات تاثیر اشتغال ایجاد شده در کروز را در نظر بگیریم، این بنگاه اقتصادی بالای 50هزار میلیارد تومان در توسعه اشتغال به دولت کمک کرده است.

حبیبی با تاکید بر اینکه دولتمردان ما باید قطعه سازی را به عنوان یک صنعت کارآفرین و مولد بپذیرند، گفت: شرکت قطعه سازی کروز 12هزار نیرو به صورت مستقیم، حدود 7هزار نیرو به صورت پیمانکاری و تقریبا بالغ بر60هزار نفر را به ­صورت غیرمستقیم پوشش می دهد.

عضو هیات مدیره کروز در ادامه افزود: صنایع دیگر هم همینطور است و این مسئله می تواند در بخش کارآفرینی بسیار موثر واقع شود.

وی حمایت دولت از صنعت قطعه سازی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت ابتدا باید باور کند که صنعت قطعه سازی، صنعتی پویا و صاحب دانش است تا شرایط مالی این شرکت ها را که به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان از سوی خودروسازان و بانک مرکزی با مشکلات زیادی مواجه شده است را احیا کنند؛ همچنین از دولتمردان دعوت می کنیم تا از قطعه سازی کروز بازدید و برای برپا نگه داشتن این صنعت حمایت لازم و مکفی را انجام دهند.

کد خبر 118134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha