کد خبر 118172
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
جاده ابریشم ایران راه‌اندازی می‌شود

پرشین خودرو: امین ترفع گفت: با هدف فعال‌سازی کریدور بین‌المللی «جاده ابریشم ایران» گسترش دسترسی‌های حمل‌ونقلی کشور تا این لحظه تفاهمنامه‌های گوناگونی با کشورهای منطقه منعقد شده است و تعدادی دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، امین ترفع،  با اشاره اقدامات انجام شده از سوی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در راستای اقدام جامع دیپلماسی حمل‌ونقل اظهار داشت: در همین راستا دبیرخانه‌های کریدورهای مختلفی در این معاونت فعال شده است که یکی از آنها، دبیرخانه کریدور توسعه‌ای «جاده ابریشم ایران» با هدف فعال‌سازی این کریدور بین‌المللی و محوریت توسعه تجارت ایران است.

وی اقدام فوق را مهم‌ترین اقدام وزارت راه و شهرسازی برای فعال‌سازی کریدور توسعه‌ای «جاده ابریشم ایران» عنوان کرد و افزود: با هدف گسترش دسترسی‌های حمل‌ونقلی ایران تا این لحظه تفاهمنامه‌های گوناگونی در رابطه با فعال‌سازی کریدور جاده ابریشم ایران با کشورهای منطقه منعقد شده است و تعدادی دیگر در دست اقدام قرار دارد.


مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل‌ونقل با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای دیپلماسی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی نیز یادآور شد: تدوین منشور شورای دیپلماسی حمل‌ونقل در مراحل پایانی قرار دارد و تا کمتر از یک ماه آینده اولین جلسه شورای دیپلماسی حمل‌ونقل نیز برگزار می‌شود.

ترفع در ادامه به اهداف مورد بررسی در شورای دبپلماسی حمل‌ونقل، اشاره کرد و گفت: علاوه بر پیگری علل موانع ترانزیت در داخل کشور، مواردی همچون راهکارهای افزایش ظرفیت‌های ژئوپولتیك کشور در برقراری اتصالات حمل‌ونقل با کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای نیز در شورای دیپلماسی حمل‌ونقل دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: ما باید ضمن شناسایی و اشراف به تک‌تک همسایگان، رفتار خود با هر یک از آنها را بر اساس منافع متقابل تعریف کرده و نسبت به اتصال زیرساخت‌های کشور به همسایگان با هدف حفظ مزیت حداکثری موقعیت ژئوپولتیک کشور تحلیل داشته باشیم.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل‌ونقل تصریح کرد: با توجه به اینکه ما به دنبال نقش‌‌آفرینی حد‌اکثری در کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی هستیم باید وضعیت کشور را نسبت به کریدورهای رقیب تعریف کنیم و در این رابطه از کمک دستگاه‌های مرتبط در حوزه‌های زیرساخت، تامین منابع مالی، تحلیل و پژوهش و روابط خارجی استفاده می‌شود تا در نهایت تبدیل به نقشه واحد توسعه ارتباطات حمل‌ونقلی در حوزه بین‌الملل شود.

کد خبر 118172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha