حذف امکان دستکاری روی ECU های 32 بیتی کروز به درخواست خودروساز

پرشین خودرو: مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز از آغاز برنامه هایی در این شرکت قطعه سازی برای متوقف ساختن امکان دستکاری در کامپیوتر خودروها با اهداف سودجویانه مانند کم کردن کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پرشین خودرو،  در ماه های پیش گزارشی را در پرشین خودرو با عنوان «فروش نرم افزار کاهش کیلومتر و استقبال برخی تعمیرکاران!» منتشر کردیم که خبر از شکل گیری بازاری برای کم کردن کیلومتر انواع خودروهای روز بازار با استفاده از اپلیکیشن های پیشرفته می داد.


اتفاقاتی که در این گزارش به آن پرداخته شد، شاید در نگاه اول نوعی کلاهبرداری برای فروش خودرو به نظر برسد اما با نگاهی جامع تر متوجه خواهید شد که این اقدامات می تواند هزینه های زیادی را به خودروسازان در بحث خدمات پس از فروش و گارانتی تحمیل کند. بد نیست بدانید که کم کردن کیلومتر تنها یکی از راه های ایجاد تغییرات در کامپیوتر خودرو است و امکان دستکاری های دیگری نیز مانند ایجاد تغییرات در جدول کالیبراسیون در ecu خودروها وجود دارد.


مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو از برنامه ریزی برای توقف این اقدامات توسط افراد سودجو به درخواست خودروسازان خبر داد و گفت: در مواقعی پیش آمده است که افرادی با ایجاد دستکاری در جداول کالیبراسیون یا کیلومتر شمار خودرو اهداف سودجویانه ای را دنبال می کنند که این امر خسارت هایی را در حوزه خدمات پس از فروش به خودروسازان تحمیل کرده است.

 

کروز

 


حسین انصاری افزود: پیرو همین اتفاقات، درخواستی از سوی خودروسازان مطرح شد مبنی بر اینکه با ایجاد تغییراتی در ECU های شرکت کروز، جلوی این اقدامات سودجویانه گرفته شود که با انجام برنامه ریزی در این شرکت، اعمال تغییرات در فاز نخست بر روی ECU های 32 بیتی آغاز شده است و دیگر امکان دستکاری بر روی این قطعه وجود نخواهد داشت.


وی تصریح کرد: این تغییرات که برای جلوگیری از اقدامات این چنینی انجام شده است به سایر ECU های تولید شده در شرکت کروز نیز تسری خواهد یافت تا دیگر امکان ایجاد تغییراتی مانند کاهش کیلومتر خودرو در خودروهای تولید داخل وجود نداشته باشد.


مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز در پاسخ به این سوال پرشین خودرو که چنین اقداماتی تا چه میزان می تواند از اقدامات سودجویانه و دستکاری در کامپیوتر خودرو جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: مشکل دستکاری در همه خودروها حتی بنز و ب ام و نیز وجود دارد اما با اعمال تغییراتی که به درخواست خودروسازان بر روی ECUهای 32 بیتی که به تازگی در کروز تولید انبوه شده است، اعمال کرده ایم می توان گفت که امکان دستکاری تا حدود بسیار زیادی از بین رفته است.

کد خبر 118263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha