کد خبر 118281
۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
معرفی اولین خودروی برقی لکسوس

پرشین خودرو: کراس‌اور UX، نخستین محصول تمام‌الکتریکی لکسوس خواهد بود. این خودرو با ظاهری مشابه نمونه‌ی بنزینی، شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر با یک شارژ فراهم خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، لکسوس، یکی‌از محبوب‌ترین برندهای ژاپنی در بازار جهانی است. این خودروساز زیرمجموعه‌ی تویوتا، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اور خود را با کد UX تولید می‌کند. شاید رونمایی از نخستین خودروی برقی لکسوس و اولین کراس‌اور تمام‌الکتریکی ژاپن، به‌دلیل هم‌زمانی با مراسم معرفی وانت برقی تسلا سایبرتراک، چندان مورد توجه خبرگزاری‌های دنیا نباشد؛ اما اتفاقی مهم و مقدمه‌ای بر گسترش محصولات مشابه در آینده‌ی نزدیک است. روز گذشته در نمایشگاه گوانگژو چین، UX 300e رونمایی شد تا بازار پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، هدف اصلی خودروهای برقی لکسوس نشان داده شود. این محصول، البته در آسیا و اروپا نیز عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که هنوز تایید رسمی حضور UX 300e در امریکا منتشر نشده است.

 

لکسوس

لکسوس

 

برخلاف بسیاری از خودروسازان دنیا، که مدل‌های برقی را همراه‌با جلوپنجره‌ی تمام‌فلزی و فاقد ورودی‌های هوا تولید می‌کنند، تفاوت ظاهری بین مدل برقی و بنزینی لکسوس UX دیده نمی‌شود. حتی درگاه اتصال 300e به برق هم، جایگاهی مشابه ورودی باک بنزین دارد. این محصول در مقایسه با نمونه‌ی بنزینی، از چرخ‌های اختصاصی یا اصطلاحا آیرودینامیک استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه ۲ سانتی‌متر ارتفاع کم‌تر دارد. مدیران لکسوس ادعا می‌کنند، تغییراتی در زوایای مخفی بدنه و کف خودرو انجام شده است تا آیرودینامیک و بهره‌وری انرژی بهبود یابد.

 

لکسوس



زیر کاپوت جلو، موتور برقی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر نصب شده است که همراه باتری‌هایی به ظرفیت ۵۴.۳ کیلووات ساعت، امکان رانندگی تا مسافت ۴۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. لکسوس UX 300e، با شارژر دیواری اختصاصی، ۵۰ دقیقه زمان لازم دارد تا ظرفیت باتری‌های خود را تکمیل کند.
 

لکسوس



تفاوت فنی UX 300e با مدل بنزینی، صرفا به تعویض پیشرانه و نصب باتری محدود نمی‌شود. وزن خالص این کراس‌اور برقی، افزایش یافته و به ۱۹۰۰ کیلوگرم رسیده است. با این اوصاف، سیستم تعلیق و شاسی نیز بیهنه سازی‌ شده است تا فرمان‌پذیری خودرو با وجود باتری‌ها در میانه‌ی بدنه، تضعیف نشود. مهندسان لکسوس، سیستمی به نام ASC نیز طراحی کرده‌اند که صدایی شبیه به عملکرد یک پیشرانه‌ی بنزینی را برای سرنشینان پخش می‌کند.
 

لکسوس



قیمت نهایی اولین محصول برقی لکسوس، هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان عددی در حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار را برای نسخه‌ی پایه از UX 300e پیش‌بینی کرد. مدل بنزینی لکسوس UX با آستانه قیمت ۳۳ هزار دلار، فروش چشم‌گیری در بازار جهانی ندارد تا همچنان، کراس‌اورهای سری NX و RX پرفروش‌ترین خودروهای شرکت سازنده در دنیا باشند. باوجود UX 300e، بازهم جای خالی خودروهای تمام‌برقی (EV) با پلت‌فرم مستقل در سبد لکسوس احساس می‌شود. این برند که همواره برای رقابت با مرسدس بنز و بی‌ام‌و تلاش می‌کند؛ درحالی‌که هنوز محصول پلاگین هیبرید (PHEV) تولید نکرده است. در آستانه‌ی دهه‌ی سوم قرن بیست و یکم، احتمالا شاهد افزایش تنوع محصولات لکسوس از نظر نوع پیشرانه‌ها خواهیم بود.

منبع: زومیت

کد خبر 118281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha