بنزین آزاد و آغاز چالش مسافران با مسافربرهای شخصی!

پرشین خودو: در روزهای گذشته با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی 60 لیتری آن برای خودروهای سواری، شاهد شکل گیری برخی درگیری های کلامی میان مسافران و مسافرهای شخصی به دلیل افزایش لجام گسیخته کرایه این دست از مسافربرها هستیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سرانجام پس از مدت ها تایید و تکذیب مقامات مسئول، بنزین در کشور به صورت ناگهانی سهمیه بندی شد و سهمیه 60 لیتری به خودروهای سواری اختصاص پیدا کرد.

سال ها بود که دیگر بنزین افزایش سالانه را تجربه نمی کرد و افزایش قیمت تاکسی و مسافربرهای شخصی نیز همزمان با اعلام رسمی سازمان های مرتبط با نرخ مشخصی تغییر پیدا می کرد و به نوعی شاهد ثبات نسبی در نرخ کرایه تاکسی ها و مسافربرهای شخصی بودیم.

در روزهای گذشته اما به تبع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی 60 لیتری آن برای خودروهای سواری، شاهد شکل گیری برخی درگیری های کلامی میان مسافران و مسافرهای شخصی به دلیل افزایش لجام گسیخته کرایه این دست از مسافربرها هستیم.

با وجود اینکه دولت بارها اعلام کرده است که کرایه تاکسی با سهمیه بندی بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد اما داستان مسافربرهای شخصی با تاکسی ها به دلیل عدم وجود نهاد ناظر و متولی سازمانی از زمین تا آسمان متفاوت است.

سهمیه 60 لیتری بنزین برای خودروهای سواری که اقدام به جابجایی مسافر به صورت تمام وقت می کنند تنها کفاف 3 روز کار را برای رانندگان می دهد و 27 روز دیگر ماه را می بایست از بنزین 3 هزار تومانی استفاده کنند که همین مسئله موجب شده است تا این رانندگان کرایه ها را تا 100 درصد افزایش دهند.

 

تاکسی



بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار پرشین خودرو در برخی مسیرها، رانندگان در ابتدای سوار شدن مسافر، با اعلام کرایه ای که رشد 100 درصدی را نشان می دهد به مسافر، در صورت مخالفت شخص با پرداخت چنین کرایه ای از سوار کردن وی خودداری می کنند!

با وجود اینکه کرایه تاکسی های اینترنتی تا امروز افزایش نداشته است و برخی از تاکسی های گردشی نیز در حد معقولی افزایش قیمت را در کرایه ها لحاظ کرده اند اما می بینیم که مسافربرهای شخصی از همین ابتدای ماه به بهانه استفاده از بنزین آزاد و 3000 تومانی اقدام به دریافت کرایه های عجیب و غریب از مسافران می کنند که برخی درگیری های کلامی بسیاری را میان مسافر و راننده رقم زده است.

هر چند پرداخت کرایه با افزایش 100 درصدی برای بسیاری از مسافران امری سخت و غیر ممکن است اما با شنیدن درد دل مسافربرهای شخصی و دلایل آنها برای افزایش قیمت کرایه، نمی توان آنان را در این شرایط مقصر دانست!

ادامه این شرایط با وجود تعداد زیاد خودروهای شخصی که خارج از سیستم تاکسیرانی و تاکسی های اینترنتی به جابجایی مسافر می پردازند عاقبتی جز اینکه که آرامش روانی جامعه را به خطر بیاندازد، نخواهد داشت.

با توجه به این شرایط و در نظر داشتن این موضوع که راهکاری برای جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی در حال حاضر وجود ندارد، جای دارد تا دولت با اندیشیدن تمهیداتی به فکر ایجاد شرایطی برای حل این معضل جدید در حوزه حمل و نقل شهری باشد.

کد خبر 118282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    اخه رو چ حساب و کارشناسی سهمیه بنزین اعلام کردن حالا بنزین 60 لیتری برا شخصی ها هیچ 400 لیتر برای تاکسیها که کلا کفاف 10 روز کارشون رو میده یا تاکسی های اینترنتی که 300 لیتر در ماه که کلا با ترافیک و غیره کفاف 7 روز رو میده،کدوم کارشناسی ...