عبور 3کریدور مهم اتصال شرق آسیا به اروپا از ایران

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از 5 کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، 3 کریدور از ایران عبور می‌کند، گفت:راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورهای ترانزیتی است.

به گزارش پرشین خودرو، خیرالله خادمی از افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد در روز دوشنبه با حضور رییس جمهور خبر داد.


وی گفت: با اتصال 4 مرکز استان جدید به شبکه ریلی کشور طی دو سال گذشته، یکی از مهمترین اهداف دولت‌ در توسعه شبکه ریلی کشور محقق شد و اتصال استان آذربایجان شرقی از مسیر میانبر به شبکه راه آهن کشور نیز در راستای این هدف صورت گرفته است.

 

راه آهن


وی بیان کرد:‌ این خط‌آهن با هدف دسترسی آسان و سریع بخش‌های شمال غربی کشور به تهران و کاهش حدود 114 کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است که زمان سفر را 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بین‌المللی اظهار داشت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند.

خادمی این مسیر ریلی را از شریان‌های اصلی شبکه راه‌آهن سراسری در منطقه شمال‌غرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با تکمیل شدن این مسیر ریلی و اتصال به کشور ترکیه و اروپا در واقع مسیر ریلی جاده ابریشم تکمیل خواهد شد.

بنابراین گزارش راه‌آهن میانه-بستان آباد به طول 132 کیلومتر بخشی از راه‌آهن میانه‌-تبریز است که از ایستگاه موجود راه‌آهن میانه شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی از شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرده و به ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد متصل می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 118285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha