ایران‌ خودرو برای تولید خودروی برقی و هیبریدی آمادگی دارد

پرشین خودرو: معاون مركز تحقیقات، طراحی و تكوین محصول ایران‌ خودرو، از آغاز مطالعات امكان‌سنجی برای طراحی و توسعه محصولات هیبریدی و برقی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، كیانوش پورمجیب، با بیان این مطلب گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم،‌ پروژه‌های مرتبط با توسعه محصولات هیبریدی و برقی نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به كاهش قابل توجه مصرف سوخت محصولات ایران خودرو در سال‌های اخیر گفت: هم‌اكنون مصرف سوخت محصولات این خودروساز مطابق با معیارهای استاندراد كشور است،‌ با این وجود ایران‌خودرو در تلاش است تا با اجرای پروژه‌های ارتقای خانواده موتورهای فعلی، مصرف سوخت محصولات را در حدود یك لیتر كاهش دهد. این شركت درحال حاضر پروژه ارتقای خانواده موتورهای XU و EF را در دستور كار دارد.

 

دنا پلاگین هیبرید



پورمجیب اضافه كرد: توسعه خانواده موتور كم مصرف سه سیلندر از جمله اقدامات زیربنایی ایران‌خودرو در حوزه كاهش مصرف سوخت بوده است كه متاسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودرو، اجرای این پروژه تاحدودی دچار چالش شد، اما با تدابیر اتخاذ شده و با تكیه بر توان‌مندی شركت‌های دانش‌بینان داخلی تلاش می‌شود تا اجرای این پروژه نیز به مسیر اصلی خود بازگردد.

وی طراحی و تولید موتور دیزل با مصرف 4/9 لیتر در هر صد كیلومتر پیمایش را از دیگر اقدامات زیربنایی انجام شده توسط ایران‌خودرو در حوزه مصرف سوخت برشمرد و افزود: در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های متولی صنعت خودروی كشور، ایران‌خودرو آمادگی دارد تا تولید محصولات جاری را با موتور دیزل عملیاتی كند.

کد خبر 118299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha