شیوه‌های مرسوم مالی، نیاز صنعت خودرو را برآورده نمی‌کند

پرشین خودرو: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شیوه‌های مرسوم مالی، نیازهای صنعت خودرو را برآورده نمی‌کند، بلکه این صنعت نیازمند استفاده از روش‌های جدید و نو در تأمین مالی است.

به گزارش پرشین خودرو، دکتر سعید زرندی در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو گفت: صنعت خودرو جز اولین صنایعی بود که در لیست اصلی تحریم قرار گرفت و در سال 97 شرایط سختی را پشت سر گذاشت.

وی افزود: این صنعت توانست از شرایط بحرانی عبود کند اما لازم است با برنامه‌ریزی دقیق برای ماه‌های بعد و سال آینده ، موجب رونق صنعت خودرو شود.


معاون طرح و برنامه تأکید کرد: کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین مشکل بخش تولید است و ایران خودرو نیز با توجه به گستردگی و حجم فعالیت خود ، در این بخش با مشکلات بیشتری مواجه است.

 

صنعت خودرو


زرندی تصریح کرد: باید برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت مالی برای این صنعت تهیه کرد.

وی گفت: کاهش هزینه‌ها و فروش اموال مازاد باید همچنان در برنامه‌های اصلی این صنعت قرار گیرد.

زرندی گفت: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی، ظرفیتهای خوبی برای صنعت ایجاد کرده است و ایران خودرو هم می تواند از برخی از مواد قانونی آن جهت تامین مالی ، بهره ببرد.

معاون طرح و برنامه افزود: سهم صنعت خودرو در کل صنعت، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده ، نیازمند نگاه دقیق‌تر و جامع‌تر درمجموعه اقتصادی کشور می باشد.

زرندی افزود: تیم جدید مدیریت ایران خودور با انرژی و با پشتکار خوبی مشغول به فعالیت است و ما هم از در وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش‌مان را برای حل مشکلات این صنعت به‌کاربسته ایم.

کد خبر 118305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha