کد خبر 118308
۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کارما ریورو GTS معرفی شد

پرشین خودرو: استارتاپ کارما که به تولید خودروهای الکتریکی مشغول است، در نمایشگاه لس‌آنجلس نمونه‌ی بهبود‌یافته‌ی سدان ریورو جی‌تی را با کد جی‌تی‌اس رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، استارتاپ کالیفرنیایی کارما که با پشتیبانی چینی‌ها خودروهای الکتریکی تولید می‌کند، سه‌شنبه هفته‌ی گذشته نسخه‌ی قدرتمندتر سدان ریورو جی‌تی را رونمایی کرد. مدل جدید با نام ریورو جی‌تی‌اس (Revero GTS) در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس به‌نمایش گذاشته‌ شده است که اگرچه قدرت بیشتری از ریورو جی‌تی ندارد، با تغییراتی که در سخت‌افزار آن اعمال شده، سرعت و برد بهتری به‌ارمغان می‌آورد.

 

کارما ریورو


ریورو جی‌تی‌اس ۵۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن‌متر گشتاور را از قوای محرکه‌ی جدید دریافت می‌کند. قوای محرکه با ظرفیت پیماپیش بیشتر دو موتور الکتریکی در محور عقب و یک موتور توربوشارژ سه سیلندر را شامل می‌شود که آن را از بی‌ام‌و i8 وام گرفته است. باتری این خودرو همان نسخه‌ی ۲۶ کیلووات‌بر‌ساعتی است که روی ریورو جی‌تی استفاده شده است؛ اما جی‌تی‌اس درمقایسه‌با ظرفیت پیمایش ۹۸ کیلومتری نسخه‌ی جی‌تی با هربار شارژ می‌تواند ۳۰ کیلومتر بیشتر، یعنی ۱۲۸ کیلومتر را بپیماید.


همچنین، جی‌تی‌اس می‌تواند در کمتر از ۳/۹ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد؛ در‌حالی‌که ریورو جی‌تی برای رسیدن به این سرعت به ۴/۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز با افزایش ۸ واحدی به ۲۱۰ کیلومتر‌برساعت رسیده و با سیستم جدید توزیع گشتاور، فرمان‌پذیری آن بهبود یافته است.

 

کارما ریورو



برای بهترین عملکرد، حالت رانندگی باید در حالت اسپرت قرار بگیرد؛ زیرا در این وضعیت، موتور برقی و بنزینی باهم ترکیب می‌شوند و سیستم کنترل شروع حرکت با فشردن پدال ترمز و سپس گازدادن (Launch) فعال می‌شود. در این سیستم، موتور بنزینی تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه عمل می‌کند و شمارش معکوسی در پنل جلو فرمان نشان می‌دهد که راننده چه زمانی باید ترمز را رها کند تا سرعت‌گیری با نهایت چسبندگی و بدون هرزگردی لاستیک‌ها آغاز شود.


زمانی‌که شمارش معکوس نمایش داده می‌شود، خودرو آماده است، راننده ترمز را رها می‌کند، پدال گاز را می‌فشارد و موتورهای برقی و بنزینی قدرت را به محور عقب انتقال می‌دهند. مقابل راننده سرعت‌سنج به یک کورنومتر تبدیل می‌شود و زمان رسیدن خودرو به ۹۶ کیلومتر‌بر‌ساعت را نشان می‌دهد. این قابلیت در ریورو جی‌تی نیز گنجانده شده بود.

به‌گفته‌ی کارما، عملکرد فنی بهتر در جی‌تی‌اس به‌لطف سیستم برق به‌روزشده در قوای محرکه امکان‌پذیر شده است؛ اما دراصل، اینورترهای جدید و کارآمدتر تولید این شرکت و سیستم انتقال قدرت تک‌سرعته عوامل اصلی این عملکرد بهتر بوده‌اند.

 

کارما ریورو



تاد جرج (Todd George)، مدیر واحد مهندسی کارما می‌گوید اینورترها را خود شرکت تولید کرده است؛ بنابراین، می‌توان به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده را به‌صورت بی‌سیم و OTA انجام داد. سایر تغییرات عملکردی جی‌تی‌اس بوش‌های جدید سیستم تعلیق و کالیبرهای ترمز تقویت‌شده و سیستم فرمان الکترونیکیِ جدید را شامل می‌شود که به‌گفته‌ی شرکت، نرم‌تر و دقیق‌تر است.


تولید ریورو جی‌تی‌اس اوایل ۲۰۲۰ در کارخانه‌ی کارما واقع در کالیفرنیای‌جنوبی شروع می‌شود و قیمت آن ۱۴۹،۹۵۰ دلار خواهد بود؛ درحالی‌که ریورو جی‌تی با قیمت ۱۳۵ هزار دلار به بازار عرضه شده است. ناگفته نماند کارما در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس، خودرو مفهومی الکتریکی SC2 را هم معرفی کرده است.

منبع: زومیت

کد خبر 118308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha