با جزئیات عجیب ترین خودروی قرن 21 آشنا شوید! + تصاویر

پرشین خودرو: بعد از مدت ها انتظار، ایلان ماسک خودروی پیکاپ تمام الکتریکی خود را با حضور در یک کنفرانس اختصاصی در کالیفرنیا رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدست هاست که منتظریم شرکت خودروسازی تسلا اولین پیکاپ تمام الکتریکی خود را معرفی کند و برای آماده سازی ذهن مخاطبان، پیش از این تنها تصاویری پیش نمایش در اختیار رسانه ها قرار داده بود که در آن تنها نوارهای نوری در پس زمینه کاملا تاریک به نمایش گذاشته شده بود.

 

تسلا



جالب اینجاست که شرکت خودروسازی تسلا این اتومبیل را هیچگاه در خیابان های عمومی تست نکرده است و به همین دلیل هیچگونه تصویر جاسوسی از آن منتشر نشد تا ایلان ماسک با راه اندازی یک کنفرانس اختصاصی مخاطبان خود را غافلگیر کند. حال روز پنجشنبه در نهایت ایلان ماسک خودروی پیکاپ تمام الکتریکی مورد انتظار خود را به طور رسمی معرفی کرد و توانست تمامی مخاطبان خود را غافل گیر کند. غافلگیر شدن نه برای دیدن یک خودروی پیکاپ جذاب و منحصربه فرد، بلکه برای دیدن یکی از زشت ترین خودروهای مدرن جهان که حتی مجوز تولید برای 2 سال آینده را دریافت کرده است!

 

تسلا



تسلا این خودروی پیکاپ را با نام "سایبرتراک" معرفی کرده و قرار است که در سه مدل مختلف و از سال 2021 میلادی در اختیار کاربران خود قرار دهد، ولی نکته جالب توجه اینجاست که با معرفی این خودروی پیکاپ از سوی تسلا شاهد انتشار بازخوردهای منفی بسیار زیادی در رسانه های بزرگ بین المللی هستیم و این سطح از نارضایتی نه تنها برای کاربران، بلکه برای سهامداران این خودروساز آمریکایی نیز بوده است، به طوری که گفته می شود ارزش سهام این خودروساز آمریکایی با ریزش چشمگیری همراه بوده است.

 

تسلا



ولی خب این اتومبیل سراسر عیب نیست و با نادیده گرفتن طراحی ظاهری اتومبیل که خب اصلی ترین و تاثیرگذارترین مولفه یک اتومبیل برای جذب مشتری به شمار می آید، به مشخصات فنی آن خواهیم رسید که در این بخش شرکت خودروسازی تسلا سنگ تمام گذشته و یکی از قوی ترین و سریع ترین خودروهای پیکاپ موجود در جهان را معرفی کرده است.

 

تسلا



این خودرو فارغ از طراحی زشت ظاهری که شدیدا زاویه دار و ساده طراحی شده است، از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده و از شیشه های ضدگلوله استفاده می کند و همچنین در زیر پوسته آن یک سیستم محرک بسیار قدرتمند مورد استفاده قرار گرفته است که تا بیش از 800 کیلومتر محدوده حرکتی، سقف سرعت بیش از 200 کیلومتر برساعت و همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت کمتر از 3 ثانیه را به همراه خواهد داشت، ولی خب این نسخه گران ترین انتخاب مشتریان خواهد بود که با قیمت 69 هزار و 900 دلاری به مشتریان عرضه می شود و با صرف هزینه کمتر می توان انتخاب های دیگری هم برای داشتن پیکاپ نامتعارف تسلا داشت.

 

تسلا



تسلا نسخه میانی اتومبیل را با دو موتور الکتریکی، محدوده حرکت بیش از 480 کیلومتر و همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 4.5 ثانیه با هزینه 49 هزار و 900 دلاری به مشتریانش عرضه می کند و با صرفه جویی 10 هزار دلاری هزینه هم می توان به نسخه پایه اتومبیل با قیمت 39 هزار و 900 دلاری رسید که تنها یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب داشته و می تواند در عملکرد خود شتاب 6.5 ثانیه و محدوده حرکت بیش از 400 کیلومتری داشته باشد.

 

تسلا



تسلا این اتومبیل را با طول کلی 5885 میلی متری، عرض 2027 میلی متری و همچنین ارتفاع 1905 میلی متری طراحی کرده است که محفطه بار آن طول حدودا 2 متری داشته و با سقف متحرک پیش بینی شده برای آن در حالت باز می تواند حجم ذخیره سازی 2831 لیتری داشته باشد. در عین حال خودروی پیکاپ تسلا امکان نصب 6 صندلی برای سرنشینان دارد که امکان نصب صندلی ششم به لطف الکتریکی بودن اتومبیل و حذف تجهیزات انتقال قدرت مثل اهرم گیربکس در میان صندلی راننده و سرنشین جلو فراهم شده است.

علاوه بر این شرکت خودروسازی تسلا به ظرفیت بکسل 3400 کیلوگرمی در ضعیف ترین نسخه و همچنین 6350 کیلوگرمی در قوی ترین نسخه ممکن اشاره کرده است که در رقابت طناب کشی می تواند خودروی فورد F-150 را به راحتی شکست دهد.

کد خبر 118323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha