فورد موستانگ در قامت یک شاسی بلند الکتریکی! + تصاویر

پرشین خودرو: پس از شایعات و صحبت های فراوانی که در رابطه با شاسی بلند الکتریکی فورد موستانگ مطرح شد، این خودروساز آمریکایی در نهایت موستانگ دوست دار محیط زیست خود را در قامت یک شاسی بلند معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مک ای (Mach-E)، نامیست که شرکت خودروسازی فورد در انتهای فورد موستانگ قرار داده است و به آن یک هویت مستقل برای عرض اندام در بازار وسایل نقلیه تمام الکتریکی اهدا کرده است.

 

فورد



این خودرو نام خانوادگی یکی از موفق ترین برندهای شرکت خودروسازی فورد را با خود یدک می کشد و به همین ترتیب در ظاهر خود نیز ویژگی های این برند اسپرت عضلانی را در برخی قسمت ها به ارث برده است که در این خصوص می توانیم به چراغ های جلو و همچنین چراغ های عقب اتومبیل اشاره داشت که مستقیما الگو گرفته از اسپرت عضلانی فورد موستانگ هستند تا با داشتن باطنی آرام و دوست دار محیط زیست، در ظاهر خود خشن و جنگنده به نظر برسد.

 

فورد



با تایید فورد، این خودروی شاسی بلند الکتریکی در 5 مدل مختلف به مشتریان عرضه می شود که سطح پایه آن با قیمت 43 هزار و 895 دلاری به همراه اعتبار مالیاتی 7500 دلاری دولت آمریکا در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در این نسخه مشتریان می توانند یا نسخه چهارچرخ محرک و یا نسخه محور عقب محرک را داشته باشد که با انتخاب هریک از آنان، به یک بسته باتری 75.7 کیلووات ساعتی مشترک خواهند رسید که می تواند خروجی قدرت 255 اسب بخاری داشته باشد، اما در نسخه محور عقب محرک حداکثر خروجی گشتاور به 414 نیوتن متر رسیده و در نسخه چهارچرخ محرک می توان خروجی گشتاور 565 نیوتن متری بدست آورد.

 

فورد



با خرید این نسخه، مشتریان می توانند تا حداکثر محدوده 370 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های نسخه محور عقب رانندگی کنند، اما شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت این نسخه بیشتر از 6 ثانیه خواهد بود و با خرید نسخه چهارچرخ محرک می توان به شتاب حدودا 5 ثانیه دست پیدا کرد، ولی خب باید توجه داشت که با خرید نسخه چهارچرخ محرک محدوده حرکت اتومبیل هم تحت تاثیر قرار گرفته و به 338 کیلومتر با هربار شارژ کاهش پیدا می کند.

 

فورد



انتخاب دوم مشتریان هزینه 50 هزار و 600 دلاری در بر خواهد داشت. این خودرو در دو نسخه محور عقب محرک و چهارچرخ محرک در دسترس بوده و از باتری های بزرگ تر 98.8 کیلووات ساعتی سود می برد که باعث شده محدوده حرکت بر روی نسخه محور عقب به حداکثر 483 کیلومتر و بر روی نسخه چهارچرخ محرک به چیزی حدود 435 کیلومتر برسد. بر روی نسخه محور عقب شما حداکثر قدرت 282 اسب بخاری و گشتاور 414 نیوتن متری با شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 6 ثانیه خواهید داشت، اما بر روی نسخه چهارچرخ محرک میزان خروجی قدرت به حداکثر 333 اسب بخار و گشتاور به 417 نیوتن متر افزایش پیدا کرده و شتاب اتومبیل به محدود 5 ثانیه نزدیک می شود.

 

فورد



از اینجا به بعد پیچیدگی انتخاب کمتر می شود، زیرا با هزینه 52 هزار و 400 دلاری می توانید نسخه محور عقب محرک بخش قبلی را خریداری کنید که از امکانات بیشتری بر روی خود سود می برد و با پرداخت هزینه بالاتر 59 هزار و 900 دلاری، به نسخه چهارچرخ محرک با امکانات بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

فورد



آخرین نسخه عرضه شده به مشتریان هم پسوند GT دارد و قوی ترین انتخاب موجود برای مشتریان خواهد بود. این نسخه با قیمت 60 هزار و 500 دلاری شروع شده و می تواند خروجی قدرت 459 اسب بخاری در کنار گشتاور 830 نیوتن متری به کاربران خود ارائه دهد که حاصل ارسال این نیرو به سمت تمامی چرخ های محرک اتومبیل، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت اتومبیل را در محدوده 3 ثانیه قرار می دهد، ولی در این نسخه هم از باتری های 98.8 کیلووات ساعتی استفاده شده است که محدوده حرکت اتومبیل را به حداکثر 378 کیلومتر کاهش می دهد.

موضوع مهم دیگری که مشتریان وسایل نقلیه تمام الکتریکی باید به آن توجه کنند، ویژگی های شارژ اتومبیل خواهد که اولین گزینه آنان شارژرهای پریز برق 240 ولتی خانگی خواهد بود که برای هرساعت شارژ امکان حرکت تا حداکثر 35 کیلومتر را فراهم می کند. مشتریان همچنین می توانند یک شارژر مخصوص خانگی را خریداری کنند که از همان برق 240 ولتی تغذیه می کند، اما باعث می شود به ازای هر یک ساعت شارژ اتومبیل بتوان انرژی لازم برای طی کردن مسافت 51 کیلومتری را بدست آورد.

در هنگام مسافرت مشتریان می توانند به ایستگاه های شارژ شهری دسترسی داشته باشند که در صورت استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلووات، می توان در عرض تنها 38 دقیقه میزان شارژ باتری اتومبیل را از 10 درصد به حدود 80 درصد افزایش داد.

کد خبر 118326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha