شوک بزرگ افزایش قیمت بنزین به اقتصاد

پرشین خودرو: اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به این نحو اشتباه بود و این اقدام شوک بزرگی را به اقتصاد کشور وارد کرد.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: باید قبول کرد که افزایش قیمت بنزین و از سویی پولی که در قبال یارانه به جامعه تزریق می شود رقم بالایی است و موجب افزایش نقدینگی و تورم خواهد شد.

رامین نورقلی پور اظهار داشت: در شرایط کنونی چنانچه نرخ حامل های انرژی تثبیت شود امکان کاهش قیمت ها وجود دارد و امید است با تدابیری که اندیشیده می شود بتوان قیمت ها را کنترل کرد.

نورقلی پور با اشاره به اینکه در آینده نزدیک افزایش بخشی از حامل های انرژی قطعا تاثیرات خودش را در جامعه خواهد گذاشت، تصریح کرد: نباید خوش بینی بیهوده ای داشته باشیم که تاثیری نخواهد داشت بلکه بر اساس تجربیات و مباحث موجود در علم اقتصاد این تغییرات صورت خواهد گرفت هر چند تلاش دولت بر این است که این نوسانات فشار کمتری را به مردم وارد کند.

مجلس در بخشی از پروسه طرح سهمیه بندی بنزین مقصر بود

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندر گز در مجلس با اشاره به طرح برخی مطالب در خصوص اطلاع مجلس از تصمیم سران قوا و افزایش قیمت بنزین گفت: مجلس به هیچ وجه اطلاعی از این تصمیم نداشت و پس از اعلام این طرح با تصمیم دولت و افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد ؛ چرا که معتقدیم این کار می توانست به صورت پلکانی صورت گیرد.

 

پمپ بنزین



نورقلی پور افزود: البته در بخشی از این پروسه طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین مجلس نیز در گذشته مقصر بوده چون در زمانی که دولت چنین پیشنهادی را مطرح می کرد مجلس قویا مخالف این موضوع بود اما متاسفانه به مرحله ای رسید که مجلس نیز در مقابل عمل انجام شده قرار گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود تبعا مجلس هم ناگزیر این مساله را پذیرفت هر چند که معتقدم طرح سهمیه بندی وافزایش قیمت بنزین نباید به این نحو صورت می گرفت و این اقدام شوک بزرگی را به اقتصاد شکننده کشور وارد کرد.

کد خبر 118330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha