راهی سخت پیش روی خودروسازان بخش خصوصی

پرشین خودرو: حال و احوال این روزهای خودروسازان داخلی کشور نشان می دهد که راهی سخت پیش روی خودروسازان چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، با آغاز تحریم های بین المللی و ترک یک باره بسیاری از شرکای قدیمی خودروسازان و حتی برندهای چینی تازه کار، به یکباره شوک بزرگی هم به خودروسازان دولتی و هم خصوصی وارد شد.

براساس این گزارش، با توقف خطوط تولید، بسیاری از خودروسازان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و در نهایت موج بزرگی از نارضایتی پدید آمد، خودروسازان دولتی با تعهدات بسیار پاسخ نداده شده روبرو شدند که موج نارضایتی ها حاصل آن شد و مشتریان با تاخیر بسیار خودروهای خود را تحویل گرفتند و یا خودروی درخواستی آنها به خودروهای دیگری که موجود بود تبدیل شد.

در بخش خودروسازان دولتی، فرانسوی ها به عنوان شریک اصلی صنعت خودروسازی کشور بازار را ترک گفت، گروه پژو-سیتروئن و رنو به عنوان شرکای اصلی دولتی ها به سرعت رفتند و پس از آن شرکت کیا نیز که مدل قدیمی سراتو را در ایران تولید می کرد از بازار ایران خداحافظی کرد.

 

خط تولید خودروسازی


چینی هایی که با خودروسازان دولتی ما همکاری می کردند نیز وفا نکردند، دانگ فنگ، برلیانس و چانگان بازار را ترک کردند و هایما نیز به عرضه محدود خودرو ادامه می دهد.

بخش خصوصی خودروسازی هم دچار چالش و مشکلاتی شد، بطوریکه با وضع تحریم ها ابتدا هیوندای، شرکت کرمان موتور را تنها گذاشت و پس از آن مزدا و هاول از بهمن جدا شدند و بی.وای.دی و جیلی و ... هم ارتباطاتشان با کارمانیا و خوروسازان بم را کمرنگ کردند تا جایی که مشکلات فعلی برخی از واحدهای این خودروسازان را به تعطیلی کشانده است.

در شرایط کنونی و با وجود تمام مشکلات، خودروسازان بخش خصوصی به سختی راه خود را ادامه می دهند.

کد خبر 118335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha