ایساکو در تولید ابزار مخصوص به خودکفایی رسید

پرشین خودرو: شرکت خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو(ایساکو) در سال «رونق تولید» موفق شد، در تولید ابزار دقیق و ابزار مخصوص به خودکفایی برسد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت ایساكو با توجه به آغاز دوباره تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور ایران و خصوصا صنعت خودرو و با توجه به تعهد خود در قبال مشتریان برای ارائه خدمات با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن، تولید داخلی و فوری تجهیزات و لوازم ابزار مخصوص را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در گروه صنعتی ایران‌خودرو و دانش بومی آغاز کرد.

معاون مهندسی و کیفیت شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در این خصوص گفت: خط قرمز ما در شرکت ایساکو، رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش است و مشکلات ناشی از تحریم نباید گریبان‌گیر مشتریان ما شود.

عبدالرضا امیدی ادامه داد: با توجه به تعهد شرکت ایساکو به مشتریان برای ارائه خدمات خودروهایی همچون هایما، دانگ‌فنگ، سوزوکی، پژو 2008 و برخی خودروهای گیربکس اتوماتیک در تمامی نمایندگی‌ها، که پیش از این فقط در نمایندگی‌های منتخب ارائه می‌شد؛ نیاز به ابزار مخصوص و ابزار دقیق بیش از گذشته در نمایندگی‌ها به وجود آمد و با توجه به محدودیت واردات و هزینه بالای خرید آن، شرکت ایساکو تمام تلاش خود را برای داخلی‌سازی تولید این ابزارآلات به کار بست و خوشبختانه در تولید این محصولات به خودکفایی رسید.

وی افزود: با توجه به نیاز فوری شبکه خدمات پس از فروش نسبت به واردات شمارگان بالایی از تجهیزات و لوازم ابزار مخصوص در نمایندگی‌های مجاز، با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات فوق‌العاده در شرکت ایساکو، به این نتیجه دست یافتیم که امکان و ظرفیت تولید داخلی این تجهیزات با تکیه بر دانش و توان مهندسان گروه صنعتی ایران‌خودرو وجود دارد، بنابراین معاونت فنی و مهندسی شرکت ایساکو، کار در این زمینه را آغاز کرد.

امیدی تشریح کرد: پس از مراحل طراحی نقشه فنی و نمونه‌سازی ابزار مذکور که با سرعت بسیار بالایی انجام شد، نمونه‌ها تست و پس از تایید و تولید انبوه، به صورت گسترده در شبکه خدمات این مجموعه توزیع شد.

 

خدمات پس از فروش


وی در خصوص صرفه‌جویی هزینه و زمان در این اقدام گفت: با اجرای این برنامه کاهش هزینه‌ای معادل 12.7 میلیارد تومانی، را در مجموعه شاهد بودیم به شکلی که برای تهیه و تامین این ابزار، سابق بر این، متحمل هزینه‌ای بالغ بر 18.2 میلیارد تومان می‌شدیم در حالی که با رسیدن به خودکفایی، قیمت تمام شده این ابزار و تجهیزات در داخل گروه صنعتی ایران‌خودرو به رقم 5.5 میلیارد تومان رسیده‌ است. همچنین زمان تولید این ابزار با 30 درصد کاهش، پس از خودکفایی از 9 ماه به شش ماه کاهش یافته است.

معاون ایساکو ادامه داد: این اقدام که حاصل خودباوری و اراده والای همکاران مجموعه بوده و باعث افزایش تولید ملی در داخل کشور، ایجاد اشتغال کارآمد و جدید در گروه صنعتی ایران خودرو، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود، کاهش زمان تامین ابزار آلات و کاهش هزینه تمام شده تولید و ... شده است. همچنین امکان صادرات ابزارهای مخصوص تولید داخل به خارج از کشور با این اقدام بیش از پیش فراهم شده است.

امیدی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام بیش از گذشته، موجب افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات شده و امید است برآیند این تلاش‌ها، افزایش رضایت مشتریان از گروه صنعتی ایران‌ خودرو را در پی داشته باشد.

کد خبر 118339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha