کد خبر 118343
۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
بومی‌سازی ۸۰۰ قطعه بندری و دریایی

پرشین خودرو: مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای ۴ هزار پروژه بندری و دریایی با توان تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت: تولید قطعات مورد نیاز بندری و دریایی در مقایسه با نمونه خارجی تا ۵۰ درصد ارزان‌تر تمام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، فرهاد منتصر کوهساری در نشست خبری با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید ملی» اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمایت از تولید داخل دوچندان شده است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان بنادر روی 4 موضوع تعمیرات و نگهداری، تامین قطعات بندری، قطعات دریایی و قطعات مخابراتی با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی متمرکز شده است.


مدیر کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر با اشاره به دستور معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت تعمیر شناورهای داخلی در یاردهای خارجی افزود: طی 3 سال اخیر تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورهای ایرانی در یاردهای تعمیراتی داخلی انجام شده است.

 

بندر

تامین بخش زیادی از قطعات کشتی در داخل

منتصر کوهساری یادآور شد: طی 8 ماه گذشته سال جاری تعمیرات اساسی و زیرآبی 66 شناور کوچک و بزرگ در یاردهای داخلی انجام شده است.

وی به برنامه تامین بخش زیادی از قطعات مورد نیاز کشتی در داخل اشاره کرد و گفت: علاوه بر ساخت قطعات یدکی توانسته‌ایم 800 قطعه در حوزه تجهیزات بندری، دریایی و مخابراتی از جمله پمپ‌های آب شور، پمپ‌های آب شیرین، ساخت پروانه شناورهای لایروبی و ... را در داخل توسط کارخانه‌های ایرانی بسازیم.

مدیر کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر با تاکید بر اینکه کیفیت قطعات داخل با کیفیت قطعات خارجی برابری می‌کند بیان کرد: با ساخت داخلی این قطعات 30 درصد صرفه اقتصادی حاصل شده که ظرفیت ارتقاء آن به 50 درصد نیز وجود دارد.

منتصر کوهساری با اشاره به ساخت تجهیزات مخابرات توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: در این راستا اولین رادار تولید داخل در بندرعباس نصب شده که کیفیت آن با نمونه فرانسوی برابر است.

وی با اشاره به ساخت 15 دستگاه جرثقیل کانتینری توسط تولیدکنندگان ایرانی از دستور کار قرار داشتن 4 دستگاه دیگر از این جرثقیل ها خبر داد و گفت: 50 تا 60 درصد قطعات مورد نیاز این دستگاه ها در داخل تامین می‌شود.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر همچنین از در دست ساخت بودن 9 فروند شناور به ارزش112 میلیون یورو توسط کارخانه‌های کشتی‌سازی داخلی خبر داد و با بیان اینکه 9 فروند جدید به ارزش 36 میلیون یورو در مرحله قرارداد است افزود: حدود 50 درصد ازقطعات مورد نیاز این شناورها باید از خارج تامین شود.

منتصر کوهساری با اشاره به اینکه 205 میلیون یورو قرارداد ساخت شناور در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد گفت: امسال و سال آینده مجموعا 4 هزار میلیارد تومان پروژه بندری، دریایی و مخابراتی با استفاده از توان داخل به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم

کد خبر 118343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha