سود صنعت خودرو همواره در جیب بانک ها رفته است!

پرشین خودرو: بانک ها در کشورهای صاحب صنعت خودرو و قطعه سازی، همواره در فروش و ارتقای تولید صنعت خودرو نقش مهمی دارند اما متاسفانه بانک های ایرانی فقط از سود این صنعت بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مجتبی نظری مدیر بازاریابی گروه بهمن، با بیان این مطلب گفت: بخش عمده ای از سود صنعت خودروسازی کشور همواره در جیب بانک های داخلی رفته است چراکه خودروسازان همیشه مجبور به پرداخت سود بانکی ناشی از معوقات بانکی شده اند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت قطعه سازی ایران قوی تر از خودروسازی آن است، اظهار داشت: شرکت های قطعه سازی داخلی امروز با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند و چنانچه این مشکل برطرف شود امکان داخلی سازی 470 قطعه وارداتی که امروز در صنعت خودرو واردات می شود وجود دارد.

 

مجتبی نظری


دکتر نظری، با تاکید بر اینکه دولت، سال ها از صنعت خودرو استفاده کرده است و امروز باید با حمایت از این صنعت به رشد آن کمک کند، افزود: تنها راهکار بازگشت صنعت خودرو به رقابت پذیری حمایت دولت در جهت تامین سرمایه است.

به گفته مدیر بازاریابی گروه بهمن، امروز رقابت جهانی در صنعت خودرو بسیار سخت است و فقط شرکت هایی که از توانمندی بالایی در عرصه محصولات نوآور برخوردار هستند می توانند در بازار سهمی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دخالت در امر تولید و ضعف در سیستم بانکداری کشور از موارد جدی است که متأسفانه بزرگ شدن تولید را به نوعی تمسخر می‌کند.

کد خبر 118344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha