استقبال خودروسازان چینی از ابزار مخصوص تولید ایرانی

پرشین خودرو: شرکت ایساکو در نمایشگاه خودکفایی ساخت تجهیزات و ابزار مخصوص، ابزارآلات بومی ساخته شده در این شرکت که برای مونتاژ و دمونتاژ کردن قطعات خودرو در بخش خدمات پس از فروش حیاتی است را به نمایش درآورد و از آغاز مذاکره برای صادرات این ابزارها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در بخش خدمات پس از فروش خودرو برای ارائه خدمات با استانداردهای مناسب به قطعات یدکی استاندارد، آموزش فنی، مهارت نیروی انسانی و زیرساخت نیاز است.

یکی از مهمترین بخش ها در ارائه خدمات پس از فروش، زیرساخت است که خود به 4 بخش تقسیم می شود. ابزار عمومی، ابزار مخصوص، تجهیزات تعمیرگاهی و عیب یابی خودرو بخش هایی است که از اهمیت بسیار بالایی در گارانتی خودرو برخوردار است.

برای تعمیرات خودرو در قسمت های مختلف نیاز به ابزار آلات استانداری است که در زمان باز و بسته کردن قطعات آسیبی به قطعه وارد نکند و در عین حال از سادگی و کارکرد آسان نیز برخوردار باشد.

مهمترین آسیب ها در استفاده از ابزارآلات غیراستاندارد در شبکه خدمات پس از فروش یکی افزایش مدت زمان مونتاژ و دمونتاژ کردن است و دیگری ایراداتی است که طی این پروسه به قطعات خودرو وارد می شود.

این الزامات استانداردی، خودروسازان دنیا را وادار به طراحی و ساخت ابزارآلاتی کرده است که با توجه به نوع هر قطعه، کارکرد خاصی در باز و بسته کردن قطعات موتور از گیربکس و اکسل تا سایر بخش های فنی دارد.

 

گزارش تصویری کامل این نمایشگاه را می توانید اینجا مشاهده کنید.
 

محدودیت های ناشی از تحریم صنعت خودرو ایران نه تنها ورود خودروسازان به کشور را تحت تاثیر قرار داده است بلکه در بخش های پایین دست صنعت خودرو نیز مشکلاتی را برای صنعت خودروی کشور پدید آورده است.

ایساکو برای کاهش مشکلات ناشی از این تحریم ها با استفاده از توان متخصصان داخلی اقدام به طراحی و ساخت ابزار آلات مخصوص خودرو کرده که این طراحی در برخی از ابزار آلات منجر به کارکرد ساده تر این ابزارها نسبت به نمونه های مشابه خارجی شده است.

ابزار های مخصوص که در این پروژه به تولید انبوه رسیده است شامل خودروهای خانواده پژو، هایما، دانگ فنگ، رنو، سوزوکی و سمند می شود که این ابزار در شبکه نمایندگی های ایران خودرو توزیع خواهد شد.

رئیس اداره مهندسی ابزار و تجهیزات ایساکو، تعداد ابزارهای ساخته شده در این پروژه را 364 کیت با 140 هزار قطعه ابزار و تیراژ بالغ بر 45 هزار قطعه اعلام کرد و گفت: تولید ابزار های مخصوص در این پروژه مبلغی افزون بر 12 میلیارد تومان صرفه جویی برای ایساکو در پی داشته است.

 

حسن رهپیما نرگسی



حسن رهپیما نرگسی با اشاره به توان بالای متخصصان ایرانی در مهندسی و طراحی ابزار آلات افزود: کیفیت ابزار آلات ساخته شده قابل رقابت با کشور های مدعی در این حوزه است و این کیفیت، خودروسازانی مانند هایما را ترغیب به خرید ابزار های مخصوص تولید شده در ایساکو کرده است که برای صادرات این ابزار ها مذاکراتی در حال حاضر در جریان است.

وی مهمترین مزیت ابزار تولید شده در ایران خودرو را پس از مباحث استانداردی، قیمت تمام شده محصولات دانست و گفت: قیمت ابزار های مخصوص تولید داخل در مقایسه با نمونه های مشابه 50 تا 75 درصد کمتر است که مزیت رقابتی بالایی برای صادرات را فراهم ساخته است.

انجام این پروژه در ایساکو و گروه صنعتی ایران خودرو، این شرکت را از واردات ابزار آلات مخصوص به کشور بی نیاز کرده است ضمن اینکه تولید صفر تا 100 این ابزار های مخصوص با توان مهندسی متخصصان داخلی انجام شده است و 95 درصد مواد آلیاژی و پلیمری مورد نیاز این قطعات از داخل کشور تامین می شود.

یادآور می شود، نمایشگاه خودکفایی ساخت تجهیزات و ابزار مخصوص از دوم تا هفتم آذرماه در محل ساختمان شماره 2 ایساکو دایر است.

کد خبر 118356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha