تبدیل شهر فرودگاهی امام به مرکز مالی بین‌المللی

پرشین خودرو: مدیر عامل شهر فرودگاهی امام: تبدیل شهر فرودگاهی امام به یک مرکز مالی بین المللی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست هم اندیشی بانک، بیمه و بازار سرمایه برای تشکیل بازار مالی بین المللی با حضور فعالان اقتصادی کشور در هتل فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: از زمان آغاز به کار منطقه آزاد شهر فرودگاهی، ۱۶ شرکت در این مجموعه ثبت شده و ثبت ۳۰ شرکت دیگر در حال طی مراحل اداری است.


علی رستمی اضافه کرد:​ در دوره جدید، با دستور وزیر راه و شهرسازی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهر فرودگاهی از جمله منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این مجموعه در دستور کار قرار گرفته و تبدیل این مجموعه به یک هاب لجستیک و مرکز مالی بین المللی با جدیت دنبال می‌شود.


وی ادامه داد: به این منظور، طرح جامع شهر فرودگاهی با مشارکت یک شرکت مشاور خارجی و سه شرکت داخلی، به منظور انتقال دانش به داخل کشور تهیه و تصویب شد که این طرح در سه دوره ۵، ۱۰ و ۱۵ ساله طراحی شده است و بناست که پس از ۳۰ سال و اجرای کامل این سه فاز، شهر فرودگاهی بتواند ماموریت خود در تبدیل به هاب اول منطقه در حمل بار و هاب دوم منطقه در جابجایی مسافر را تکمیل کند.

 

شهر فرودگاهی امام


مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه اجرای فاز اول طرح جامع با جدیت انجام می‌شود، گفت: افتتاح ترمینال سلام، برقراری پرواز‌های داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) و آغاز به کار منطقه آزاد اقتصادی از جمله ماموریت‌های فاز اول طرح جامع بود که در سال جاری تکمیل شده اند، همچنین راه اندازی منطقه ویژه تجاری نیز در شش ماهه دوم سال جاری در دستور کار قرار دارد.


آقای رستمی به افتتاح محدوده پیشران منطقه آزاد اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: این مجموعه اکنون به عنوان هشتمین منطقه آزاد در کشور آغاز به کار کرده است، در مدت کوتاهی که از آغاز به کار منطقه آزاد گذشته، ۱۶ شرکت در این منطقه ثبت شده و ثبت ۳۰ شرکت دیگر نیز در حال طی مراحل اداری است.


وی ادامه داد: مذاکرات گسترده‌ای برای جذب سرمایه داخلی و بین المللی در منطقه آزاد در جریان است که بخشی از این مذاکرات اکنون به انعقاد تفاهم نامه منجر شده است، اکنون زیرساخت‌های نرم افزاری برای جذب سرمایه در این منطقه اجرا و بستر برای فعالان حوزه سرمایه گذاری فراهم شده است.


آقای رسمتی با اشاره به اهمیت گزینش الگوی مناسب برای تبدیل شهر فرودگاهی به یک مرکز مهم مالی و اقتصادی جهانی گفت: محدودیت‌هایی که امروز وجود دارد، در آینده از بین می‌رود؛ بنابراین مهم است که سنگ بنای این مرکز درست گذاشته شده تا در آینده بتواند نقش خود را در بازار‌های بزرگ جهانی به درستی ایفا کند، مهم است که این مرکز بتواند در شرایط فعلی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، حداکثر استفاده را ببرد.


وی افزود: اکنون امکان اشتباه و شروع از اول وجود ندارد؛ بنابراین پیشکسوتان و کارشناسان اقتصادی را گرد هم آوردیم تا بتوانیم با هم اندیشی، الگوی مناسب را برای تبدیل شهر فرودگاهی به یک مرکز مالی و اقتصادی بین المللی گزینش کنیم.


مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ادامه به بیان مزیت‌های ویژه این مجموعه برای سرمایه گذاران پرداخت و گفت: در حالی که همه مناطق آزاد کشور در مناطق مرزی قرار گرفته اند، منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مجاورت پایتخت، یعنی مرکزی که بیشترین فعالیت اقتصادی در آن انجام می‌شود، قرار دارد.


آقای رستمی با بیان اینکه زیرساخت‌های مهم ریلی و جاده‌ای در کنار این مجموعه قرار گرفته است، افزود: شهر فرودگاهی، یک فرودگاه مهم بین المللی است که بیشترین پرواز‌های بین المللی کشور در آن انجام می‌شود، امروز با وجود همه محدودیت ها، این فرودگاه به ۶۰ نقطه در ۴۰ کشور جهان پرواز مستقیم دارد.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 118359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha