کد خبر 118365
۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
۲۶۰ هزار بشکه گازوئیل در بورس انرژی عرضه شد

پرشین خودرو: ۲۶۰ بشکه نفت گاز(گازوئیل) متعلق به این شرکت را برای عرضه در روز چهارشنبه ۶ آذرماه روانه میز فروش رینگ بین المللی بورس انرژی ایران می کند.

به گزارش پرشین خودرو، پس از مدتها انتظار، شرکت ملی نفت ایران که از ابتدای سال جاری مطابق با تکالیف بودجه ای و برنامه توسعه ششم مکلف به عرضه نفت خام و میعانات گازی در رینگ بین المللی بورس انرژی ایران شده بود، در تازه ترین اقدام، ۲۶۰ بشکه نفت گاز(گازوئیل) متعلق به این شرکت را برای عرضه در روز چهارشنبه ۶ آذرماه روانه میز فروش رینگ بین المللی بورس انرژی ایران می کند.


مطابق با اطلاعیه عرضه منتشر شده از سوی شرکت ملی نفت ایران، محل تحویل این محموله، فوب بندر صادراتی ماهشهر و زمان تحویل آن به خریدار نیز، ۲۰ اذرماه جاری عنوان شده است.


شرایط تسویه این محموله نیز به صورت نقدی بوده و واریز ده درصد ارزش معامله به عنوان پیش پرداخت تا نیم ساعت قبل از شروع عرضه، الزامی است.

 

گازوئیل


در روز چهارشنبه هفته جاری شرکت ملی گاز ایران نیز دو محموله گاز مایع(LPG) شامل ۲۵۰۰ تن گاز مایع پالایشگاه گاز فجر جم و ۱۰۰۰ تن گاز مایع پالایش گاز سرخون و قشم را در رینگ بین المللی بورس انرژی ایران به روش کشف پرمیوم به نرخ منهای ۶۵ پرمیوم دلاری عرضه می کند.

گفتنی است، فردا سه شنبه نیز در رینگ صادراتی بین المللی بورس انرژی ۲۵۰۰ سوخت هوایی(جت)، ۲۴۴ هزار تن گازوئیل و ۲۶ هزار تن بنزین شامل ۲۰ هزار تن بنزین با اکتان ۸۷ و ۶ هزار تن بنزین با اکتان ۹۱ از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقصد بازارهای صادراتی عرضه خواهند شد.

موفقیت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی طی سه ماه گذشته که حاکی از تامین ۷۰۰ میلیون دلاری ارز برای کشور حکایت دارد در حالی است که شرکت ملی نفت ایران، برای استفاده از این فرصت سایر فرآورده های نفتی خود از جمله نفت گاز در محموله های دریایی و زمینی سوخت مازوت و سوخت کوره را در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران عرضه خواهد کرد.

منبع: مهر

کد خبر 118365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha