کد خبر 118416
۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
وضعبت حساس و نامطلوب کیفیت هوای تهران

پرشین خودرو: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با شکل‌گیری وارونگی دمایی طی امروز (۶ آذر ) و ایجاد جو پایدار، پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و به تبع آن در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

به گزارش پرشین خودرو،  براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات امروز (۶ آذرماه)، تجمع ذرات معلق ناشی از ازدیاد تردد خودروها به همراه انباشت آلاینده‌ها از روز گذشته همچنین حاکمیت جو آرام و آسمان غبارآلود سبب خواهد شد که کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم قرار بگیرد.


با شکل‌گیری وارونگی دمایی طی روز و ایجاد جو پایدار، پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و به تبع آن در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در اواخر وقت چهارشنبه نیز همزمان با افزایش حجم ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و برقراری شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

 

آلودگی هوا


این وضعیت جوی تا صبح فردا (۷ آذرماه) ادامه دارد و احتمال می‌رود کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. به‌تدریج طی روز از میزان پایداری جو کاسته شده و پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی روز پنجشنبه غلظت آلاینده‌ها نسبت به شب گذشته کاهش یابد. با این وجود افزایش تردد خودروها در شامگاه پنجشنبه سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۳۶ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: ایسنا

کد خبر 118416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha