۶۵ درصد تصادفات در محورهای اصلی اتفاق می‌افتد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۶۵ درصد تصادفات در ۴۵ هزار کیلومتر محورهای اصلی و ۲۶ درصد در محورهای فرعی و ۹.۱ درصد در محورهای روستایی رخ داده است.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح امروز در جلسه تشریح طرح‌های ترافیکی در آستانه زمستان اظهار کرد: محورهایی مانند سمنان_کیاسر که شرایطی بد در زمستان دارند را مسدود کنیم و تمرکزمان را در محورهای دیگر ببریم، زمستان سال قبل ۲۰۰ مسافر در این محور گیر کردند و هلال احمر و راهداری با مشکل آنها را نجات داد.

وی با اشاره به ایمنی اتوبوس‌ها افزود: از راهداری می‌خواهیم تا یک دور معاینه فنی اتوبوس‌ها را مجدد از اول چک کنند.

هادیانفر ادامه داد: از چهارشنبه ۲۰ آذر طرح زمستان پلیس راهور آغاز می‌شود و نیروهای خودمان را در قرارگاه زمستانه آماده می‌کنیم.

 

هادیانفر


رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: افزایش ۱.۷ فوتی‌های سال گذشته در ۶ ماهه امسال مهار کردیم ولی هنوز به حد قابل قبولی برای مهار فوتی ‌ها در تصادفات نرسیده‌ایم و دنبال این هستیم ۱۵ درصد فوتی‌ها را در تصادفات کاهش بدهیم.


وی ادامه داد: ما در زمستان سال گذشته ۳۶۷۰ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند که تصادفات این فوتی ها انحراف به چپ و خواب آلودگی بود و متاسفانه ۷.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش فوتی‌ها را داشته ایم.

هادیانفر تصریح کرد: ۶۵ درصد تصا فات در ۴۵ هزار کیلومتر محورهای اصلی و ۲۶ درصد در محورهای فرعی و ۹.۱ درصد در محورهای روستایی رخ داده است و به همین منظور تمرکزمان باید بر این ۴۵ هزار کیلومتر باشد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به علل تصادفات گفت: ۴۰ درصد تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو و واژگونی بوده است و در شرایط زمستان احتمال افزایش این عامل در تصادفات بیشتر هم می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 118421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha