استون مارتین به جمع تولید کنندگان خودروی شاسی بلند پیوست

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی استون مارتین به دنبال همتایان خود، اولین خودروی بلندقامت خود را در قالب یک خودروی کراس اوور لوکس معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در سال های اخیر بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی برای اولین بار اقدام به طراحی و ساخت یک خودروی شاسی بلند و عرضه آن به مشتریان کرده اند. در این بین می توانیم به شرکت های بنتلی، لامبورگینی، مازراتی، رولزرویس، جگوار و برخی خودروسازان دیگر اشاره داشت که خودروهای شاسی بلند جدیدی به بازار عرضه کرده و یا طراحی و ساخت اولین شاسی بلند شرکت خود را برنامه ریزی کرده اند.

 

استون مارتین



پیرو این موضوع و باتوجه به شرایط، کمپانی خودروسازی استون مارتین هم چندی پیش با معرفی خودروی کراس اوور "DBX" به عنوان اولین خودروی شاسی بلند این شرکت، به جمع تولیدکنندگان وسایل نقلیه شاسی بلند پیوسته است. در ماه سپتامبر استون مارتین تایید کرده بود که یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر AMG به این خودروی کراس اوور لوکس نیرو می بخشد و در حداکثر کارایی خود امکان تولید 542 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 700 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت.

 

استون مارتین



این موتور در واقع همان گزینه استفاده شده بر روی استون مارتین ونتیج و DB11 خواهد بود که حالا در سینه کراس اوور DBX قرار گرفته است و می تواند شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت 291 کیلومتر برساعتی به همراه داشته باشد تا در کنار یک خودروی کراس اوور لوکس، همچنان ویژگی اسپرت خودروهای استون مارتین را هم داشته باشیم.

 

استون مارتین



برای تبدیل و انتقال نیروی موتور به چرخ ها، شرکت خودروسازی استون مارتین یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک را به پیشرانه 4 لیتری نصب کرده و نیروی آن را پس از تبدیل به دیفرانسیل مرکزی فعال و دیفرانسیل لغزش محدود عقب ارسال خواهد کرد تا در نهایت بین تمامی چرخ ها تقسیم شود.

 

استون مارتین



در ظاهر، اصول طراحی محصولات استون مارتین حفظ شده است و همچنان از راه دور می توانیم به راحتی این کراس اوور بریتانیایی را تشخیص داد، اما با ورود به داخل کابین به دریایی از امکانات و محیطی سراسر لوکس و چرمی وارد خواهید شد که نظیرش را در هیچ خودروی دیگری پیدا نخواهید کرد، بویژه در بین خودروهای کراس اوور که به جرات می توانیم استون مارتین DBX را اولین خودروی کراس اوور در جهان بدانیم که مفهوم لوکس و کیفیت را در این سگمنت معنی کرده است، ولی خب برای داشتن این خودروی کراس اوور لوکس باید بهای بسیار زیادی هم پرداخت کرد.

 

استون مارتین



کسانی که در ایالات متحده آمریکا به دنبال خرید یک استون مارتین DBX هستند، نیاز است که حدود 189 هزار و 900 دلار در حسابشان اعتبار داشته باشند و اگر در انگستان تصمیم به خرید این کراس اوور لوکس دارید، قیمت پایه آن با 158 هزار پوند آغاز می شود. در آلمان هم مشتریان می توانند با پرداخت هزینه 193 هزار و 500 یورو صاحب نسخه پایه اتومبیل شوند.
 

کد خبر 118440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha