کنترل قیمت‌ها با پرداخت کامل درآمد بنزین به مردم

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از اهداف تدوین "طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم" را کنترل قیمت‌ها عنوان کرد و افزود: قیمت‌های کنونی کالاهای مختلف خارج از منطق و رویکرد کارشناسی است.

به گزارش پرشین خودرو، بنزین هفته گذشته گران شد. دولت وعده داد که درآمد حاصل از آن را به حساب خانوارهای نیازمند واریز می‌کنند اما شکایات و پیگیری‌های مردمی حاکی از آن است که این درآمد به حساب بسیاری از خانواده‌ها جامعه هدف واریز نشده لذا تعداد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان طرحی یک فوریتی باعنوان "طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم" در دست گرفته و مصرّند آن را هر چه سریع‌تر به تصویب برسانند.

به همین منظور محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب یک‌ فوریتی (بررسی در یک ماه) "طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم" در نشست علنی این هفته مجلس شورای اسلامی، گفت: تعدیل شکلی با حفظ محتوای مصوبه سوان سه قوه یکی از هدف از تدوین این طرح است به عنوان مثال تغییر نرخ سهمیه‌ها، خدمات عمومی، پوشش بهتر حمل و نقل عمومی که تورمی برای جامعه نداشته باشد. ترغیب مردم به گاز سوز کردن خودروها با ارائه تسهیلات به داوطلبان نیز در این بخش می‌گنجند.

 

بنزین


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از اهداف تدوین این طرح اصلاح و اجرای سیاست‌های جبرانی است که اکنون در قالب پرداخت وجه نقدی به بخشی از مردم دنبال می‌شود که در این طرح نحوه توزیع اصلاح شده است به عنوان مثال مشخص می‌شود این توزیع به صورت کالای اساسی باشد یا برای همه یکسان باشد و...

وی هدف سوم از تدوین "طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم" را کنترل قیمت‌ها عنوان کرد و افزود: قیمت‌های کنونی کالاهای مختلف خارج از منطق و رویکرد کارشناسی است.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی برای بررسی این طرح تشکیل کمیسیونی مشترک پیش بینی شده است و امید است با تصویب آن دغدغه‌های مردم رفع شده و با نظارت بیشتر از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 118479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha