کد خبر 118481
۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
گمرکات کشور به ۵۰ دستگاه ایکس ری نیاز دارند

پرشین خودرو: رئیس کل گمرگ: طبق برآورد‌ها، علاوه بر ۱۶ دستگاه ایکس ری فعال در گمرکات کشور به ۵۰ دستگاه دیگر نیازمند هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی میراشرفی گفت: تمام گمرکات دنیا برای کنترل به سمت روش‌های ناملموس و نامحسوس در حال حرکت هستند. طبق برآورد‌ها، علاوه بر ۱۶ دستگاه ایکس ری فعال در گمرکات کشور به ۵۰ دستگاه دیگر نیازمند هستیم. دستگاه‌های ایکس ری موجود در گمرک امسال به خوبی توانست در مراسم اربعین در مرز‌های جنوبی و غربی خدمت رسانی کند.

 

ایکس ری


رئیس کل گمرک در خصوص توان داخلی ساخت دستگاه‌های ایکس ری هم گفت: بخش اعظمی از نیاز گمرک را تولیدکنندگان داخلی می‌توانند تامین کنند و در همین راستا ۵ دستگاه ایکس ری از وزارت دفاع خریداری شده که از این تعداد دو دستگاه آن تحویل و فعال است و سه دستگاه باقی مانده تا پایان سال قرار بر تحویل است.


میر اشرفی در خصوص قرارداد‌های جدید گمرک برای خرید دستگاه ایکس ری هم گفت: در قرارداد‌های قبلی که به روش بی او تی بود، برای ساخت یک دستگاه سرمایه گذاری می‌شد بعد هم تحویل مالک می‌شد، اما در روش جدید هم که «بی او او» نام دارد به طور دائم مالکیت دستگاه برای سرمایه گذار خواهد بود.


وی گفت: در روش جدید قرارداد «بی او او» به تازگی با یکی از تولیدکنندگان داخلی قراردادی بسته شده که در بزرگترین درب خروجی گمرک کشور طی ۱۰ ماه آینده یک دستگاه ایکس ری نصب و زیر بار خواهد رفت.


میر اشرفی گفت: جلسات خوبی با اتاق بازرگانی کشور داشتیم در بحث برون سپاری اتفاقات خوبی افتاده که تولیدکنندگان داخلی برای تامین گمرکات اقدام کنند به نحوی که اسکن از طریق دستگاه انجام می‌شود و ما به ازای ریالی آن به سرمایه گذار تحویل می‌شود و تصاویر و دیتا‌ها به گمرک اختصاص داده می‌شود.


وی در ادامه گفت: در این روش هم بار هزینه‌ای از روی دولت برداشته خواهد شد و هم این که گمرکات به خوبی تجهیز خواهند شد و بخش خصوصی و تولیدکنندگان هم چرخ تولیدشان می‌چرخد.


میراشرقی در خصوص نحوه قرارداد با تولیدکنندگان داخلی هم گفت: در ابتدای امسال برای مراحل قرارداد خرید و نصب ایکس ری در گمرکات به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی فراخوان عمومی داده ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 118481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha