درگیری جدی میان بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری جهان!

پرشین خودرو: دو کمپانی بزرگ تولید کننده باتری وسایل نقلیه الکتریکی در جهان، درگیر یک جنگ تلخ قضایی شده اند و ممکن است حمایت از وسایل نقلیه الکتریکی را با مشکل مواجه کند.

به گزارش پرشین خودرو و به نقل از رویترز، دو کمپانی بزرگ کره ای و تولید کنندگان باتری وسایل نقلیه تمام الکتریکی یعنی "SK Innovation" و کمپانی "LG Chem" درگیر یک جنگ قضایی تلخ شده اند و ممکن است عرضه باتری به تولیدکنندگان وسایل نقلیه تمام الکتریکی را با اختلال مواجه کند. در سال 2018 میلادی کمپانی " SK Innovation" یک قرارداد چند میلیارد دلاری با کمپانی خودروسازی فولکس واگن امضا کرده است تا باتری مورد نیاز وسایل نقلیه تمام الکتریکی این خودروساز بزرگ آلمانی را در ایالات متحده آمریکا تامین کند، حال در ماه آوریل 2019 دیگر کمپانی کره ای تولید کننده باتری یعنی "LG Chem" رقیب هموطن خود را به دادگاه ایالات متحده آمریکا کشانده و آن را به سوءاستفاده از اسرار تجاری متهم کرده است!

در حال حاضر این دو شرکت به دلیل نقض حق ثبت باتری بایکدیگر مشکل پیدا کرده اند و اسناد دادگاه ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که هر دو تولید کننده باتری در تلاش هستند تا از وارد کردن و فروش باتری وسایل نقلیه الکتریکی به محصولات آینده فولکس واگن ساخته شده در آمریکا و یا حتی شورلت بولت، پیکاپ های برقی آینده فورد، جگوار I-Pace، آئودی e-tron و یا حتی خودروی کیا نیرو جلوگیری کنند.

 

خودرو بری



استاد موسسه ملی علم و فناوری اولسان در رابطه با مشاجره دو کمپانی تولید کننده باتری عنوان کرد که در این دعوا هرکسی دست برتر را از دست بدهد، ضربه مهلکی را متحمل خواهد شد، مگر اینکه هر دو کمپانی برای دریافت سهم خود به توافق برسند و در صورت عدم توافق این دو کمپانی بزرگ جهانی، بسیاری از خودروسازان بزرگ برای تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی خود با مشکل مواجه خواهند شد.

در یکی از پرونده های خاص دادگاه، کمپانی LG Chem ادعا می کند که کارمندان دیگر کمپانی کره ای تولید کننده باتری که قبلا در شرکت "ال جی" مشغول به کار بوده اند، کارهای مشکوکی در پروژه های جدید خود انجام داده اند تا قرارداد همکاری با کمپانی خودروسازی فولکس واگن را بدست آورد و تنها دلیل پیروزی کمپانی SK Innovation برای همکاری با فولکس واگن، سوء استفاده از اسرار تجاری عنوان شده است، هرچند کمپانی SK Innovation دزدی اسرار تجاری از شرکت "ال جی" را رد کرده و اعلام کرده است کارمندان آن توافق نامه هایی برای استفاده نکردن از اطلاعات و اسرار محل کار قبلی خود امضا کرده اند.

در پرونده ثبت اختراع شرکت ها، این امکان وجود دارد که هر دو شرکت بازار آمریکا را از دست دهند و هیچ یک قادر به ثبت اختراع در آمریکا نباشند. دو کمپانی کره ای مذکور اعلام کرده اند که عدم استفاده از حق ثبت اختراع در ایالات متحده آمریکا می تواند یک چالش برای آنان باشد.

کد خبر 118586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha