کد خبر 118601
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مخازن CNG غیر استاندارد بر روی خودروها

پرشین خودرو: رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: قیمت بالای مخزن CNG و نگرانی مردم از احتمال مردود شدن مخزن خودروی خود، آمار مراجعات خودروهای گازسوز به آزمایشگاه های آزمون مخازن این خودروها را کاهش داده است.

به گزارش پرشین خودرو، محسن جوهری رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور اظهار داشت: گزارش های واصله به این انجمن حاکی از آن است که در پی افزایش تقاضا برای گازسوز کردن خودروها، بعضا در این فرآیند، از مخازن CNG غیر استاندارد بر روی خودروها استفاده می شود که تهدیدی جدی برای ایمنی مردم و جایگاه های CNG است و باید توسط ارگانهای ذیربط رسیدگی و ساماندهی شود.

وی افزود: به محض دریافت این گزارش‌ها، موضوع به وزارت نفت منعکس شده است.



* دولت هزینه مخازن CNG را برای خودروها تأمین کند

رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور با بیان اینکه "استفاده از مخازن معیوب و دست دوم روی خودروها، می‌تواند خطرآفرین باشد"، گفت: درخواستی را به وزارت نفت ارائه داده‌ایم که از محل درآمد افزایش قیمت CNG، هزینه‌ مخازن CNG خودروهایی که مخزن آن ها در فرآیند بازرسی و آزمون رد می شود، تامین گردد تا مردم نگرانی ای از این بابت نداشته باشند.

 

گازسوز



* سازمان ملی استاندارد باید به دادستان کل کشور پاسخگو باشد

جوهری تصریح کرد: قیمت بالای مخزن CNG و نگرانی مردم از احتمال مردود شدن مخزن خودروی خود، آمار مراجعات خودروهای گازسوز به آزمایشگاه های آزمون مخازن این خودروها را کاهش داده و علاوه بر آن از دیماه سال گذشته، بازرسی و آزمون مخازن خودروهای گازسوز غیرکارخانه ای نیز به دستور سازمان ملی استاندارد متوقف شده است که این سازمان می‌بایست بابت حوادث پیش آمده پس از آن تاریخ، به دادستان کل کشور پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: اقدام دیگر سازمان ملی استاندارد در این حوزه، عدم افزایش تعرفه آزمون آزمایشگاه های آزمون مخازن CNG خودرویی، علیرغم گذشت بیش از 5 ماه از ابلاغ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.



* مردم برای گازسوز کردن خودروهای خود عجله نکنند

جوهری با اشاره به افزایش تقاضا برای گازسوز کردن خودروها بعد از آغاز سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، گفت: میزان تقاضا برای گازسوز شدن خودروها به اندازه‌ای بود که تولیدکنندگان داخلی مخزن و کیت گازسوز، امکان پاسخگویی به همه درخواست‌ها را نداشتند اما با وجود آنکه در حال حاضر تنها دو تولیدکننده مخزن در کشور فعال هستند، تا دو سه ماه آینده، میزان تولید داخلی مخزن CNG جوابگوی تقاضا خواهد بود؛ از این رو از مردم می خواهم که برای گازسوز کردن خودروهای خود عجله نکنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 118601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha